Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fanget i tolden

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu ventet 5 dage på min pakke hvor den har været under toldbehandling, jeg har lige snakket

med post danmarks told afdeling som siger at den er blevet taget i lufthavnen til kontrol. 

Men hvor lang tid har i erfaringer med sådan noget kan tage? 

og damen fra post danmark sagde det ikke kunne betale sig at ringe til lufthavns tolden, er det rigtigt?

Mvh

Anders

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hjælper ikke og ringe til de offentlige - ligemeget hvor henne - forvent ikke service - Jeg havde en forsendelse fra USA tog 5 dag -

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

businessonly:
Det hjælper ikke og ringe til de offentlige - ligemeget hvor henne - forvent ikke service -

Sikke noget pjat

Vi havde også en gang en pakke der blev "fanget" i tolden. Vi ringede derud, og havde den dagen efter. De guidede os også igennem en eller anden registrering så vi fremover bare får vores varer, og der så eftersendes en faktura på toldbeløbet.

Så lige præcis i det tilfælde, var de meget behjælpelige. Jeg kan så finde mange andre eksempler, hvor jeg vil give dig helt ret :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Hvis din pakke er sendt fra et offentligt kurerfirma, så overgår det til det offentlige postvæsen i Danmark; det vil sige Post Danmark.

Post Danmark tager sig dermed af toldbehandlingen, og det kan variere mht. varigheden. Det kan tage alt lige fra 5 dage til 4-6 uger. Det afhænger af faktorer såsom om der er nogen invoice/faktura i din pakke, om Post Danmark selv skal fastsætte værdien af pakken eller om de skal kontakte dig med henblik af en fastsættelse af prisen.

Jeg vil nok anbefale dig at anvende et privat kurerfirm til internationale pakker fremover i form af GLS, TNT eller DHL.

Håber det var svar nok på dit spørgsmål.

Med venlig hilsen,
Martin

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du kan se at den er i tolden, så gå ind på din track&trace, og se om de skriver at der mangler faktura, hvis der gør, så går der 4 dage fra det står på track&trace til du får et brev fra postDK omkring dette.

Istedet kan du sende en mail til dem, med kopi af faktura (eller screenshot hvis den er købt på sider uden faktura) til deres told mail (kan findes på post.dk) så går der kun 3-4 dage fra de har mailen, til din pakke forlader toldkontoret.

De gange jeg har fået fortoldet, har de altid manglet faktura, og jeg har eftersendt det på mail, og 5 dage efter den er ankommet i tolden, har det lagt på posthuset klar til afhentning.

Husk dog, at du ikke kan hente den med det samme den ligger på posthuset, du skal lige have et toldbrev med fakturanummer og toldpris til postmanden før de reelt set må udlevere pakken.

Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har snakket med post danmarks toldafdeling og de sagde at den var blevet taget i lufthavnen af myndighederne til inspektion. 

der er ikke kommet yderligere opdateringer om pakken

apropo det med fragtselskaber så har jeg købt nyt varelager imens jeg ventede på det gamle og med DHL tog det kun 2 dage fra kina til det stod i mine hænder! super service og så var det paradoksalt nok billigere end EMS ! :-) 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Andersdn:
apropo det med fragtselskaber så har jeg købt nyt varelager imens jeg ventede på det gamle og med DHL tog det kun 2 dage fra kina til det stod i mine hænder! super service og så var det paradoksalt nok billigere end EMS ! :-) 

Ville nok hjælpe hvis du var importregistreret, men er du tydeligvis ikke.

Kedeligt spild af ressurser for alle parter, men især skatteyderne :)

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)