Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode leverandører - lidt filosofi.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen i dag havde jeg grund til at sende en af mine leverandører en venlig tanke for et godt udført arbejde. Det fik mig til at filosofere lidt over de forskellige leverandører jeg har haft i tidens løb - både på varer og tjenesteydelser.

For mig er det relativt simpelt at definere en god leverandør: Det er ganske enkelt en der lever den rigtige kvalitet til aftalt tid, kommunikerer i nødvendigt omfang, og er en god sparringspartner når der er behov for det.

Det lyder meget enkelt og ligetil, men jeg har haft snart mange leverandører der kun performede 80%, og de har kostet mig rigtigt meget ekstra arbejde når hele min planlægning faldt sammen fordi en vare eller en ydelse ikke kom som aftalt eller der var problemer med kvaliteten.

Heldigvis har jeg efterhånden udskiftet alle de dårlige leverandører, og har et rigtig godt samarbejde med en række af "the good guys" på alle fronter. Varer, marketing, grafik, tryksager, programmører, webshop, regnskab, bank, osv, og det giver en fantastisk ro til at udvikle forretningen når der ikke er alt for mange daglige problemer at slås med. Det er langt vigtigere og mere værdiskabende end at konsekvent gå efter laveste pris.

Budskabet er dobbelt: Erstat dine dårlige leverandører med nogen der performer, men kik også på dine egne kunder og sørg for at du gør det der skal til for at være deres foretrukne leverandør.

/Jens

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)