Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed, og manglende betaling

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i min hobbyvirksomhed indenfor bygge- og anlægsbranchen udført en opgave for en kunde, og aftalt en betaling for kr. 40.000 for denne ydelse. Da jeg sjældent udfører opgaver i denne størrelsesorden, er jeg ikke momsregistreret, men opgiver naturligvis min indtægt til SKAT.

Jeg er nu stødt på en kunde, som - stik i mod min opfattelse - mener at en opgave ikke er udført tilfredsstillende, og kunden nægter derfor at udbetale godt 20.000 kr. til endelig afregning.

Hvordan er jeg stillet rent juridisk i denne situation? Kan jeg som enhver anden virksomhed sende sagen til inkasso, eller hvad? Er det muligt at få en syn og skønsmand ud og kikke på det, for at afgøre sagen?

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Træls sag for dig, du kan ikke føre inkasso på ham, men trække ham i retten, han har jo gjort indsigelse mo dit arbejde.

Der må jo være et eller andet galt med arbejdet i følge kunden, find ud af hvad det er og få det rettet.

PS du vil møde mange af dem på vej, så lær af det

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan som udgangspunkt sammenligne hans påstande med de tolerancer og krav der inden for den branche du arbejder i.  Hvis dit arbejde ligger indenfor de tolerancer der er,  ville jeg per kulance i første omgang rette det værste som "fru hansen" ikke syntes er kønt selvom det måske er inden for tolerancerne. Derefter ville jeg argumentere at kunden ville tabe en syns og skøns sag da arbejet i øvrigt ligger indenfor tolerancerne og i øvrigt opfordre til at betale resten før en syn og skøn sag bliver aktuel da det kan medføre yderligere udgifter for kunden hvis denne taber.  

Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen bunder i noget forkert udført malerarbejde i et sommerhus udført af et andet firma (det var vidst udført sort). Jeg blev kontaktet af kunden, og vi aftalte hvordan dette kunne rettes bedst muligt. Jeg har så udført opgaven efter denne aftale, men kunden mener stadig at kunne se hvor fejlene er rettet. Jeg har gjort kunden opmærksom på, at fejl i et ældre hus altså ikke kan rettes så, de forsvinder 100%, medmindre gips-vægge og lofter nedrives og opsættes på ny. Skal jeg forstå det sådan, at kunden er i sin gode ret til at forkaste mit arbejde selvom det er udført i overensstemmelse med aftalen, og at jeg ingen anden mulighed har, end at betale en dyr retssag? Det er jeg nemlig lidt i tvivl om hvorvidt jeg gider for 20.000 kr...

Jeg husker pludselig tydeligt hvorfor jeg lukkede min fuldtids-virksomhed i sin tid...

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Undskyld at være meget direkte, hvordan kunne du finde på at tage sådan et opgave.

Når der har været et anden og lave det , som de ikke er tilfreds med, så skal du skrive dig ud af opgaven inden du svinger penselen.

Er det fejl, som kunden kan se og kan de rettes nemt.Ellers ville jeg nok måske tage de 20 eller forhandle det lidt længere  op.

Det tager tid og penge med syn og skøn 

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den kan nok være tricky.  Kunden forventer et resultat hvor alt er slettet hvor du nok skulle have gjort klart opmærksom på hvilke ting du ikke kunne dække med de behandlinger i aftalte. Hvis det fremgår hvilke ting du ikke kan dække ville der jo ikke være noget at diskutere. 

Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må du bare kræve betaling, ved kasse et. Eller gøre kunden opmærksom på sagen vil komme for retten

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det drejer sig om 20.000 og arbejdet kunne ordnes indenfor 8 timer eller 2 x 4 timer tror jeg bare jeg ville rette det og tage det som en oplevelse.  Hvis det er en gipsplade der er ude af lod eller vinkel og han forventer det rettet i lod/vinkel  må du gøre opmærksom på at det faktisk er tømreren der har et problem da du som maler ikke spartler noget som er "formgivende" men er en del afhængig af at bunden er i orden.  Men det er sikkert i den mundtlige aftale i begge har fået en forskellig opfattelse af hvad der skulle laves/kundeforventning.

Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for jeres hjælp! Yes

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)