Jeg er ved at lave et nyt on-linekursus i Filmskole for Selvstændige, der viser, hvordan man laver en præsentationsvideo, hvor man selv er på. Og hvordan man laver videoer til sit nyhedsbrev. Det handler om indhold og teknik og om at overvinder frygten for at sætte sit fjæs på spil.
Jeg har tre titler i spil og vil gerne høre, hvilken een, du umiddelbart synes er bedst:
Jeg synes helt klart nr. 3, da overskriften er spot on og fortæller hvad kurset går ud på. De andre virker lidt afhængige af manchetten/underoverskriften.
Umiddelbart hælder jeg også til nummer 3. Men jeg ville faktisk lave den lidt om, så den hed:
"Sådan sælger du dig selv med video" eller noget i den dur.
Dog synes jeg alligevel, at "sælg dig selv" efterhånden er ved at være lidt overbrugt. Jeg får associationer til selvudviklings- og jobsøgningskurser.
I min verden er der forskel på videoer til nyhedsmail og "overvind frygten for at sætte sit fjæs på spil".
Hvis kurset henvender sig til "lidt af det hele" - virksomheder, den "lille" selvstændige, jobsøgende mv. så fungerer en "selv dig selv"-titel måske fint nok. Men hvis det nærmere er tiltænkt at skulle være en del af en nyhedsmail, så ville jeg prøve at få det til at handle lidt mere om produktet frem for personen (medmindre personen er produktet). F.eks. "Sådan sælger du mere - lav professionelle salgsvideoer".