Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords specialist - hvor meget skal han have?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Santiago, Chile
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er i kontakt med et par gode Adwords specialister til vores kampagne der er løbet lidt løbsk og skal tæmmes igen.

Vi har fået nogle tilbud der ligger lidt i øst og vest - lader ikke til der er en helt konkret standard på markedet.

Men lad os sige at vi følger forretningsmodellen der tager udgangspunkt i at man betaler jævnfør éns budget på Adwords - vi bruger rundt regnet 7.000 USD om måneden:

Hvor stor en procentdel ville I betale en konsulent - eller hvad er jeres fornemmelse af markeds-standarden?

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er meget forskelligt hvad standarden er, når det handler om AdWords. Det kan være som du selv siger, alt lige fra øst til vest.

Når beløbet er oppe på de 7.000 US dollars om måneden, er det meget normalt med et beløb, der tager udgangspunkt i dit budget.

De bedste jeg kender på markedet, er helt klart Green Click Media. De har leveret resultater for flere virksomheder jeg kender. 

Blandt andet har jeg en god bekendt, som driver en virksomhed indenfor transport.

Her er det hele blevet tjent hjem og mere til, inden for de første 3 mdr. af samarbejdet.

Nå, det var lidt en sidebemærkning i forhold til dit spørgsmål. Hvad jeg kender til markedet, er det ofte 15-25 % af ens budget, der skal betales.

Ud fra det får man ofte daglige opfølgninger, nye tekstannoncer, gennemgang og konverteringssporing, optimering på dagligt niveau af og sparring på højt niveau. 

Det handler meget om kemi i starten, når du skal finde en samarbejdspartner og jeg kan som sagt kun anbefale Green Click Media.

Mvh
Carsten 

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv nævner, så findes der lige så mange AdWords løsninger/ prisniveauer som der er bureauer.

De dyreste jeg kender ligger på 90-100% af budget, hvor andre er nede i 10-15%. Og dem med 90% kan sagtens være en bedre forretning for kunden end dem der tilbyder det til 10%. Prisen skal blot afspejle det faktiske arbejde og de forventede/ opstillede resultater.

Men en pris burde ikke alene gives udelukkende på baggrund af AdWords budget. Andre faktorer som også er interessante for et bureau, at have med i deres tilbudsgivning er;

- forventet ugentligt tidsforbrug m. optimering, tilføjelser, rettelser, rapportering, servicering m.m.

- forventet antal søgeord, annoncer.

- antal sprog/lande

- andet.

Så skal man forsøge, at prissætte dit AdWords behov, så gerne giv os flere oplysninger.

Johannes

 

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Hej Matster.

Når du køber hjælp til AdWords, så køber du elastik i metermål.

Uanset om du ønsker at betale en fast procentdel af budgettet, fast pris pr. måned, afregning pr. arbejdstime eller en form for overskudsdeling, så tjek referencer og kemi, før du begynder at snakke betaling.

Når du tjekker referencer, så bed om en lang liste med navngivne kunder, så du selv kan vælge, hvem du ønsker at kontakte.

Jeg har også venner blandt mine kunder, som til enhver tid vil anbefale mig, uanset hvor dårlige resultater jeg skaber.

Og sørg for at vælge en konsulent, der har annoncesproget som sit modersmål. Har du kampagner kørende i lande med forskellige sprog, så fordel opgaven ud blandt flere AdWords konsulenter eller find et bureau, som dækker flere lande.

Jeg har forsøgt mig i Sverige og Tyskland - og selvom jeg har haft folk til at oversætte søgeord og annoncetekster, så er det bare ulige meget sværere at lave og optimere AdWords annoncer på et sprog, som man ikke mestrer 100%. I mit tilfælde har resultaterne i hvert fald ikke været overbevisende.

Beklager at jeg ikke svarede på dit spørgsmål. Men du kan ærlig talt ikke bruge et procenttal til særlig meget :)

Vælg den konsulent, som giver dig den bedste fornemmelse i maven - og bliv så enige om en afregning, som står i rimeligt forhold til den arbejdsindsats, som konsulenten skal lægge.

Mvh Troels.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)