Hej læsere Jeg har nu længe gået med tanken om at læse til registreret-/statsautoriseret revisor på CBS i København. Jeg håber at nogle af brugerne herinde kan hjælpe mig med at fortælle lidt om en typisk revisor. Hvad er dennes opgaver? Hvilke egenskaber/kompetencer kendetegner en god revisor? Hvordan ser en almindelig arbejdsdag ud for en revisor? Er der gode muligheder for arbejde efter uddannelsen til registreret revisor? Har kigget rundt på diverse hjemmesider, men ville høre noget fra den "virkelige verden" og Amino er nok det bedste bud på dette. Jeg har gået rundt med disse spørgsmål i en periode, og håber jeg kan få hjælp til besvarelsen af disse. På forhånd tak og venlig hilsen Arru |
1. Du kan ikke læse til sr direkte. Der kræver praktisk erfaring.
En revisors hverdag er efterhånden langt mere præget af kontakt med mennesker end en tal nørd. Det gamle image på revisor kan små småt godt fjernes. Dog er branchen stadig præget af mange introverte folk.
En hverdag for en sr er egentlig meget ens med en revisor med mange års erfaring. Det store spring kommer efter en evt partner stilling (som kræver sr).
Det er her hvor den sjoveste hverdag kommer, hvor der handler mere om ar skaffe kunder end at lave benarbejdet.
Det var lige mine tanker. Hvor langt er du ? Jeg har lige stået på Cbs på karriere dagen. Der kunne det være fedt hvis du havde været dukket op :)