Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje sin egen ejendom ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino.

jeg ville lige høre om der sidder nogle kloge hoveder derude der kender nogle regler ang udlejning af egen bolig


hvis man igennem kommunen skal eje et opholdssted 
og man har en gård der er godkendt til dette 

må man så leje sin egen ejendom ud til det firma dvs 
jeg tjener privat på mit eget opholdssted ? 
derudover har jeg et sommerhus 

må jeg godt en gang årligt leje det sommerhus igennem opholdstedet dvs opholdstedet giver penge til mig for at være i mit sommerhus en uge om året feks ???? 

giver det mening hehe ? 

det jeg vil vide er om ovenstående er lovlig når jeg både er ejer af begge lejemål men også er ejer af det opholdssted som benytter sig af disse ting og jeg dermed privat kan tjene på mit eget opholdssted ? 

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tro godt jeg forstår dit spørgsmål, men jeg prøver lige at opstille det anderledes :

1. du ejer en gård ( Privat ) som du ønsker at leje ud til kommunen ell. ( her ville det være smart at starte en enklemands virksomhed ) vedr. moms osv.. der kommer fordele iht. udgifter som kan afskrives med fordele osv... tal med en revisor for at være sikker, der er sikkert en her på amino, synes jeg er støt på nogle stykker.

2. du vil leje dit sommerhus til gården, eller rette det enkelmandssselskab som bestyrer det ?

men hvad skulle ide´være, at du sender dig selv faktura ???

du må have en pointe, hvad ønsker du at opnå ??

fortæl mig det og jeg skal hjælpe dig!

kristian kongstad holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

den er svær hehe :D 

jeg skal være forstander på et opholdsted for unge der er taget fra deres familie 

og det er jeg igennem kommunen 

jeg ejer en gård som jeg kan bruge til at lave dette opholdsted med dvs opholdstedet jeg er forstander på skal betale husleje til mig da det også er mig der ejer gården.

derudover ejer jeg et sommerhus så hvis dette opholdsted til sommer skal på en lejr eller noget sommerferie må jeg så leje mit eget sommerhus ud til opholdstedet feks en uge ??

det jeg prøver at finde frem til er om jeg privat må tjene på et kommunalt firma jeg også er forstander for 

det jeg ikke er sikker på er om jeg må tjene penge på at leje min egen matrikel ud til det firma jeg igennem kommunen også skal være chef for ? 

er det lovlig eller ikke lovligt at tjene penge på sit eget job på den måde ? 

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

tjæger:
den er svær hehe :D 

hej - jeg skrev til dig. måske har du ikke set det, det var en pm. måske var du ikke interesseret :-(

mvh sören

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan du sagtens, vedr. Sommerhus udlejningen skal det opgives på din private selvangivelse.
Men i forbindelse med dette kan du også trække en masse omkostninger fra, en god ide er at tale med din revisor

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)