Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

software tilmobilen?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Er der nogen af jer som også kører MC, der også har et problem med at kommunikere med bagsæde passageren?

Jeg har i hvert fald!

Derfor tænkte jeg ---et samtale anlæg må være sagen! Det kan jeg også købe i den lokale MC-shop men de anlæg jeg har set kræver en eller anden form for ekstra installation på cyklen.

Derfor ville jeg prøve at finde ud af om det er muligt at lave et samtale anlæg som fungere via mobilen og to bluetooth headset?

Jeg er lidt på bar bund i forhold til denne opgave..er der nogle af jer som kan bidrage med noget eller vil være med i projektet?

Hilsen Janus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:41
Hej,

Jeg køre selv MC og har af og til konen bag på. Har fudnet en enhed, så vi kan kommuniker sammen. Pris: 200 SEK :)
Det er en central styre boks, 2 udgange og 2 indgange - så er der bare et kabel til hver person på MC''en og så taler man sammen... Der er indbygget FM radio i også, så man kan høre musik når man triller der ud af, lige så snart man begynder at snakke bliver radioen automatisk lavere... Det virker super fedt...

Boksen er måske 5-8 år gammel, men den virker super fedt.
Man må stadig kunne få nogle som denne, hvis du bare er interesseret i at købe en og snakke med din egen passager.
Har også set på ebay at man kan få en masse fancy enheder, til næsten ingen penge...

Hvis du vil til at bygge noget, så kan jeg ikke rigtig hjælpe :/
Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 17:18
Jeg har på et tidspunkt bygget noget lignende til TV Midtvest.
Der havde de brug for et system, hvor føreren og kameramanden bagpå kunne samtale under kørsel. Sjovt nok til cykelløb.
Endvidere kunne de tale med produceren via en LMR radio og endelig kunen de anvende en mobiltelefon i samme anlæg, hvor føreren kunne "sætte" samtaler over til kameramanden, både fra LMR og mobiltelefonen.
Jeg tror forøvrigt, at jeg på samme tidspunkt fremstillede/forhandlede et lille system, som indeholdt et lille kasse med forstærker og tilslutning til 2 hjelmesæt samt en tasteknap til skiftetale. Den blev senere ombygget til fuld duplex.
Er du interesseret, så send mig en PM
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:56
Hej

Tak for responsen.

Jeg ville gerne lave noget uden brug af ekstra bokse. (hvis der er muligt).

Jeg syntes at løsningen fra TV midtvest kommer tæt på, så jeg går lige i tænkeboks og vender tilbage senere.

/JanusJ

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)