Jeg har ikke stor erfaring med CMS, men regner jeg ikke med det er svært at lære, så planen er at købe en side med CMS fra et firma, og så begynde at lægge stof på siden, så de besøgene vælter ind :-) Nogle gode råd til hvor jeg kunne lede efter et firma til at hjælpe mig med det? Det er jo ikke en side der kræver så meget. Jeg vil bruge Googles Adsense til at tjene pengene. Er der nogle problemer med det, eller er det let nok at smide ind i CMS? Da indtægten sandsynligvis kommer under 50.000kr. om året og jeg har en computer og det udstyr jeg skal bruge, ser jeg umiddelbart ingen grund til at momsregistere mig. Hvordan har Google det med det? Jeg skal betale moms af annonceindtægterne og udgifterne er så små, at jeg ikke tror det kan svare sig. Endelig et sidste spørgsmål - når jeg registrerer mit nye firma skal jeg vælge branchekode. Er pressevirksomhed ikke meget dækkende? Lidt små og sikkert nemme spørgsmål, som jeg håber i vil være behjælpelige med, så jeg kan komme videre med mit hobbyprojekt :-) God pinse! |
Jeg har ikke stor erfaring med CMS, men regner jeg ikke med det er svært at lære, så planen er at købe en side med CMS fra et firma, og så begynde at lægge stof på siden, så de besøgene vælter ind :-) Nogle gode råd til hvor jeg kunne lede efter et firma til at hjælpe mig med det? Det er jo ikke en side der kræver så meget.
Anette: Der er rigtig mange forskellige at vælge imellem, jeg vil foreslå, at du søger på CMS og kikker på nogle af trådene - systemerne kan være meget store og komplekse eller små og lette. Og priserne varierer fra 0 til mange tusinde kroner.
Jeg vil bruge Googles Adsense til at tjene pengene. Er der nogle problemer med det, eller er det let nok at smide ind i CMS?
Anette: Der er rigtig mange forskellige at vælge imellem, jeg vil foreslå, at du søger på CMS og kikker på nogle af trådene - systemerne kan være meget store og komplekse eller små og lette. Og priserne varierer fra 0 til mange tusinde kroner.
Jeg vil bruge Googles Adsense til at tjene pengene. Er der nogle problemer med det, eller er det let nok at smide ind i CMS?
Anette: Det bør ikke være noget problem. Ellers har du valgt det forkerte CMS-system.
Da indtægten sandsynligvis kommer under 50.000kr. om året og jeg har en computer og det udstyr jeg skal bruge, ser jeg umiddelbart ingen grund til at momsregistere mig. Hvordan har Google det med det? Jeg skal betale moms af annonceindtægterne og udgifterne er så små, at jeg ikke tror det kan svare sig.
Da indtægten sandsynligvis kommer under 50.000kr. om året og jeg har en computer og det udstyr jeg skal bruge, ser jeg umiddelbart ingen grund til at momsregistere mig. Hvordan har Google det med det? Jeg skal betale moms af annonceindtægterne og udgifterne er så små, at jeg ikke tror det kan svare sig.
Anette: Google er ligeglad om du er momsregistreret eller ej.
Endelig et sidste spørgsmål - når jeg registrerer mit nye firma skal jeg vælge branchekode. Er pressevirksomhed ikke meget dækkende?
Endelig et sidste spørgsmål - når jeg registrerer mit nye firma skal jeg vælge branchekode. Er pressevirksomhed ikke meget dækkende?
Anette: Det kommer vel an på, hvad din side handler om. Hvis den handler om presse-relaterede emner, kan det jo være godt nok.