Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO duplicate content problem

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hjælper til på en lille side, som udgiver artikler. Det forholder sig således at en anden person har fået lov til at kopiere artiklerne ind på sin hjemmeside. Dvs. artiklerne ligger på to hjemmesider. Artiklerne er meget lange, og det hele ligger begge steder. Inkl. billeder og det hele.

Hvordan undgår man at google opfatter den side, jeg står for, som duplicate content? Er det nok at bede ejeren af den anden hjemmeside om at spærre med robots.txt? Eller vil der stadig kunne opstå problemer?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:07

Det du skal gøre er at bede den anden hjemmeside om at indsætte et canonical link tag på de artikler han har kopieret, og dette tag skal selvfølgelig pege på original artiklen. På den måde fortæller han så Google at denne artikel skal ikke indekseres, og at det er en anden der er den helt rigtige artikel.

Robots.txt vil også gøre så artiklerne ikke bliver indekseret, men det er ikke en god metode til det. brug canonical tag i stedet.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 20:42

Det er et stykke tid siden, jeg oprettede dette spørgsmål, men jeg har først nu haft tid til at få problemet ordnet. 

Jeg har tænkt mig at få den anden hjemmeside til at lave et canonical tag på alle artiklerne (Som foreslået af Kim). Jeg har dog et spørgsmål. Jeg kan se, at Google skriver, at de ikke nødvendigvis følger opfordringen. Vil jeg kunne risikere at Google stadig prioriterer den anden hjemmeside højere selv om han bruger et canonical link?

"While the rel="canonical" link element is seen as a hint and not an absolute directive, we do try to follow it where possible."

http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=139394

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)