Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.templates.dk - OS Commerce

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
    Hej.

Er der nogen der ved hvor stort arbejde det er, hvis jeg køber en template til OS Commerce, til min webshopwww.templates.dk 

Når alt det kode jeg køber er lavet, er det "så bare lige" at fylde mine vare ind på webshoppen, eller er det ikke sådan bare lige?

Hilsen

Martin.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 00:40
Jeg har selv arbejdet en del med osc og creloaded. Selvom du køber et template, vil du altid opdage at du selv skal ind og rette enten det ené eller det andet. Der er jo næsten ''altid'' ekstra moduler og rettelser i de osc''s man kan downloade rundt omkring. Medmindre du selv har hentet den fra www.oscommerce.com og ikke ændret noget på shoppen overhovedet.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 06:55
templates.dk reseller bare www.monstertemplates.com templates. Ved dog ikke om priserne er de samme.

Desværre lige med oscommerce/creloaded templates fra den side er et problem, de ser yderst flotte ud når man ser en demo af dem mm. men programørene har sprunget over hvor gæret er lavest.

Det vil sige du ofte kan løbe ind i tekst der er skrevet direkte ind i templaten, og ikke tilkoblet sprogstyrringen, grafiske elementer der ikke udvider sig ordenligt hvis du f.eks. får mange kategorier.  Fejl der opstår hvis du ændrer noget, fordi der ikke er taget højde for alt. etc etc.

Tilgengæld kan du også være heldig at det bare passer.

Sidst men ikke mindst skal du være opmærksom på den oscommerce der medfølger. De laver nemlig deres templates direkte i oscommerce filerne, hvilket betyder du ikke kan opgrdere til nyere versioner for at løse sikkerhedsproblemer og sådan. Så er templaten gammel, medfølger der sikkert også en gammel oscommerce.
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:30
Faktisk er det forholdsvist nemt at bruge dem fra templates.dk, faktisk lige til at smide online. Men selvfølgelig, som nogle nævner, kan du komme ud for at skulle lave enkelte rettelser, men sådan er det jo altid hvis man vil have noget unikt. Men efter min mening får du en del for forholdsvist få penge ;-)

// Jesper Skov

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 08:33
Jeg har desværre den modsatte erfaring - få rettelser kan hurtigt blive til mange lange seje rettelser for at finde de forskellige fejl og mangler. Men det kan bestemt lade sig gøre, og har man lyst til at bruge nogle timer på at rode rundt i filerne, får man en flot shop til relativt få penge.

En smart lille ting er også altid lige at tjekke hvor mange gange templaten er blevet downloadet, jeg kunne ikke lige finde tallet på templates.dk men ellers find templaten på monstertemplate.com, der står det under hver template, hvor mange gange den er downloadet.
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:14
Dato: 25-05-2007 08:32:48
Forfatter: Martin Tygsen
Jeg har desværre den modsatte erfaring - få rettelser kan hurtigt blive til mange lange seje rettelser for at finde de forskellige fejl og mangler. Men det kan bestemt lade sig gøre, og har man lyst til at bruge nogle timer på at rode rundt i filerne, får man en flot shop til relativt få penge.

En smart lille ting er også altid lige at tjekke hvor mange gange templaten er blevet downloadet, jeg kunne ikke lige finde tallet på templates.dk men ellers find templaten på monstertemplate.com, der står det under hver template, hvor mange gange den er downloadet.

Ja, korrekt - tageti betragtning af prisen, så er det meget billigere, i forhold til at få udviklet noget fra bunden. I popup-vinduet ser du tydeligt hvor mange gange hvert template er downloadet :-)

// Jesper Skov

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:19
Hej

Lige en idé. Hvis man finder et design / layout fra templatemonster, og køber det for et par hundrede kroner  er det så ikke relativt nemt at implementere dette design i et andet shop system?? Eller selv bygge en oscommerce shop fra grunden? Layoutmæssigt har man jo alt indholdet, så når man ved præcist hvordan det skal se ud, er det så ikke en ret lige til opgave at implementere designet i en anden løsning??

Med venlig hilsen

Morten 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 16:25
Køber man dem der er specielle oscommerce templates, så er det bøvlet lige at smide det over i et andet system. Da du ikke køber designet men hele shopløsningen ( jeg kan dog ikke huske om man får PSD filerne med? )

Oscommerce kræver at man har en god kendskab til html/php samt også gerne hvordan oscommercen er opbygget før man lige implementere et design selv, ellers tager det ihvertfald en hulens masse timer.

Når du køber de andre templates(alt efter hvilken) så får du html sider med samt psd filer, og så, alt efter hvilket system, kan de nemt integreres.

Igen skal man dog være opmærksom på at templatemonster tit springer over hvor gæret er lavest og laver noget rodekode, som gør at det kan være svært at få htmlen til at spille sammen med andre systemer, men den kan man så vælge at lave fra bunden selv, ud fra psd filerne.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)