Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 39 ud af 39 (387 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Steffen!

Tilbage til sporet, og så evt. diskutere om hvorvid den "Danske Model" er grundlovstridig!

§ 74
Alle indskrænkninger i den fri og lige adgang til
erhverv, som ikke er begrundede i det almene vel,
skal hæves ved lov.
§ 75
Stk. 1. Til fremme af almenvellet bør det tilstræbes,
at enhver arbejdsduelig borger har mulighed for
arbejde på vilkår, der betrygger hans tilværelse.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Brita Starcke:
Da jeg til daglig arbejder for Læger uden Grænser, synes jeg nok ikke, dette her er noget der nærmer sig en tragedie

Men derfra og til at kalde dette en komedie og direkte more sig over det, er der alligevel langt. Jeg finder det dybt klamt, faktisk afstumpet. Og det er så mit perspektiv på dén sag.

Ha en zuuuper duper dag

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Hvis chaufføren ikke er tilfreds, kan han enten forsøge selv at forhandle en bedre aftale på plads med busselskabet,

Det er faktisk sådan, at på mange arbejdspladser kan man ikke selv forhandle sit løn. Det gøres kun via tillidsmand. Det har JEG oplevet. Hvor endda min chef ville give mig et større lønforhøjelse, end tillidsmanden ...

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Hvis chaufføren ikke er tilfreds, kan han enten forsøge selv at forhandle en bedre aftale på plads med busselskabet, eller melde sig ind i fagforeningen og gøre sin indflydelse gældende på demokratisk vis.

Har du læst dette: "Dette betyder også at når der er urafstemning om en overenskomst mellem chaufførerne, så er vi bundet til lastbil chaufførerne, så hvis de syntes en overenskomst er OK og vi ikke gør, så kan vi intet gøre, for de er langt flere end os." ?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Zenia:

Nicolaj Thomasen:
Hvis chaufføren ikke er tilfreds, kan han enten forsøge selv at forhandle en bedre aftale på plads med busselskabet, eller melde sig ind i fagforeningen og gøre sin indflydelse gældende på demokratisk vis.

Har du læst dette: "Dette betyder også at når der er urafstemning om en overenskomst mellem chaufførerne, så er vi bundet til lastbil chaufførerne, så hvis de syntes en overenskomst er OK og vi ikke gør, så kan vi intet gøre, for de er langt flere end os." ?

Hvilket også er demokratisk besluttet. Men, er man ikke medlem, har man heller ikke indflydelse på beslutningerne.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Zenia:

Nicolaj Thomasen:
Hvis chaufføren ikke er tilfreds, kan han enten forsøge selv at forhandle en bedre aftale på plads med busselskabet,

Det er faktisk sådan, at på mange arbejdspladser kan man ikke selv forhandle sit løn. Det gøres kun via tillidsmand. Det har JEG oplevet. Hvor endda min chef ville give mig et større lønforhøjelse, end tillidsmanden ...

Nu er det jo ikke tillidsmanden der giver lønforhøjelser. Du kan altid selv forhandle løn, men får sjældent noget ud af det, hvis der er en kollektiv overenskomst, da en af grundende til at den er tegnet i første omgang, er at virksomheden slipper for at forhandle med hver enkelt medarbejder.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Grundloven må man ikke bryde, men påstande om grundlovsbrud bruges i tide og utide, om EU og den fortolkes på alle mulige måder.
Henvend dig dog til ledelsen i Liberal Alliance som jeg kan se på dit skriv til Bruuns media du hører til, og bed dem tage sagen op, hvis det er seriøst.

Utallige sager med påstand om grundlovsbrud er jo gennem tiden totalt afvist af domstole, men prøv dog at køre den korrekt, og ikke bare her, for grundloven er ganske så kompleks, og det er supernemt at tro man bare kan nappe et par paragraffer og sige den er gal, men glemme nogle helt andre
Ordet almenvældet har jo så også med demokrati at gøre, altså flertalsbeslutninger så demokrati er også desværre, og heldigvis, afhængigt af hvor man står, flertallets ret at bestemme over mindretallet, når de mener det gavner almenvældet
Lad os høre hvis du kan få den taget op seriøst, for grundloven er alvorligt ment.

Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 39 ud af 39 (387 indlæg)