Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode Råd ønskes fra bloggere

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Så er jeg også blevet en blogger - For nogle timer siden  Meget stolt (Tak Kurt fra Moskjær Marketing med install af wordpress) - Her er min blog: www.skygge.dk

Jeg har skrevet nogle indlæg i dag og synes det er RIGTIG spændende.. :) Udover det, at jeg teknisk har brug for lidt hjælp, er jeg også interesseret i at få gode råd fra bloggere, til

- Hvordan jeg får en god blog?
- Hvordan jeg sikrer mig at min blog forbliver spændende?
- Hvad skal jeg være opmærksom på?
- Og hvad I nu ellers kan komme på af gode ideer og råd...

Jeg ser frem til at høre fra jer...

www.skygge.dk

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 13:53
Er I bange for konkurrence, gutter?

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 05
Indlæg ialt: 129
Fra  OrdPress.dk Skrevet kl. 14:10

Mit website om wordpress: https://ordpress.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:30
1. Hold et tema som primært område, og skriv såvidt omkring det

2. Kom med personlige input til at andre emner til debat. Bare sørg for det ryger i en privat kategori eller lign.

3. Hav fingerne på pulsen og se hvad der er "in" at snakke/skrive/debattere om, og lav et indlæg omkring dette

4. Sørg for at lave indlæg flere gange om ugen, en blog som kun bliver opdateret 1-2 gange om måneden er dødsdømt på forhånd

5. Brug samtlige midler på at få lavet SEO på bloggen, så dine indlæg også bliver vist for folk som ikke kender dit website eller benytter dit RSS feed

Tænk hvis man blev betalt for at se og bedømme reklamer? Se Eovendo.com

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:37
En god og spændende blog afhænger af øjenene der læser. Jeg øjede hurtigt dine indlæg igennem og fandt dem ikke interessante, men det er der sikkert andre der vil. Der er ingen idiotsikker opskrift :)

Jeg har dog lagt mærke til en ting som mange nye bloggere gør, inklusive dig. De skriver gerne 2-3-4-5 indlæg på samme dag, og som regel efter en lang periode uden aktivitet. Selvom man måske pludselig har en masse at sige på én gang, eller er helt ny og brænder efter at komme i gang, så lav kun ét indlæg om dagen og vent med at publisere resten. Hvis man fordeler indlæggene mere jævnt over tid, kommer der flere læsere, og ikke mindst giver man det indtryk at det godt kan betale sig at kigge forbi jævnligt. Det er især vigtigt i starten hvor man som læser principielt ikke gider følge med før man har set at bloggeren leverer rimeligt stabilt.

Og så vil jeg sige: drop det standard theme. Der er så mange blogs i dag at man er nødt til at skille sig ud med et unikt design, eller i hvert fald bruge et theme der ikke bruges af ret mange. Indholdet gør det desværre ikke alene - der er jo stadig mange mennesker der slet ikke ved hvad en feedreader er.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 16:26

Jeg kigger på det Knut.. Tak

1. Hold et tema som primært område, og skriv såvidt omkring det

2. Kom med personlige input til at andre emner til debat. Bare sørg for det ryger i en privat kategori eller lign.

3. Hav fingerne på pulsen og se hvad der er "in" at snakke/skrive/debattere om, og lav et indlæg omkring dette

4. Sørg for at lave indlæg flere gange om ugen, en blog som kun bliver opdateret 1-2 gange om måneden er dødsdømt på forhånd

5. Brug samtlige midler på at få lavet SEO på bloggen, så dine indlæg også bliver vist for folk som ikke kender dit website eller benytter dit RSS feed

Tak Martin,

1. Jeg vil primært skrive om salg og salgsteknikker, men det kan ikke blive til særlig mange blogs, derfor jeg vil bevæge mig rundt om forskellige emner. Er det skidt?

5. Ja, SEO er jeg ikke ekspert i, men er begyndt at lære :) - Hvad er RSS feed?

Jeg har dog lagt mærke til en ting som mange nye bloggere gør, inklusive dig. De skriver gerne 2-3-4-5 indlæg på samme dag, og som regel efter en lang periode uden aktivitet.

Hej Uffe og tak,

Ja, det var ret spændende i går, så der røg lige 4-5 indlæg på :) Jeg har planer om at skrive 1 indlæg dagligt i gennemsnit.

Og ja, skal have et andet tema ind... Plus også ændret lidt i opsætningen...

MANGE tak til jer alle ;)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:28
Jeg blogger lidt selv i WP og følger også med i nogle blogs, enten fordi bloggeren er dygtig eller fordi bloggen har et emne af interesse. F.eks. holder jeg mig orienteret på DeMibs blog, uanset at jeg ikke altid forstår, hvad han mener med diverse tecknicalities, er han med på min blogsamling, fordi der ofte er et godt, praktisk fif at hente og jeg elsker hans lettere arrogante stil. Jeg abonnerer også på Knuts Ordpress.dk, ikke fordi der sker så meget så tit (vel, Knut!)- men fordi han leverer megen god information, jeg har brug for og i øvrigt har et forum, hvor jeg kan stille spørgsmål, når jeg går i stå med WP.
Det er meget få, som kan blogge om "alt muligt" og slippe afsted med det på en måde, hvor jeg har lyst til at komme igen og igen. For de fleste af vi almindelige handler det om at levere nogle brugbare oplysninger eller interessante vinkler inden for et område, hvor vi er godt kendt.

F.eks. har min 13-årige fået betydeligt flere besøgende på sin blog, efter han er begyndt at fokusere mere på sin interesse - løb. Han får besøgende i alle aldre. De fleste dage har han næsten 100 besøgende og - naturligvis - flere sidevisninger, og det er da helt OK, alderen og erfaringen taget i betragtning.

Nå, men til de gode råd for at få flere besøgende:

- lav mere end en blog, hvis du både har lyst til at småsnakke og også kan præstere en god faglig blog - din faglige blog bliver måske dit bedste visitkort.

- tilmeld dig blogbot.dk (og tilsvarende services) - den spreder de gode budskab ud til mange og kaster altid et par ekstra besøg af sig, når man lige har lavet et indlæg.

- gør bloggen indbydende at se på, husk nogle billeder ind imellem og sørg for at opmuntre enhver kommentar fra dine læsere

- skriv gode kommentarer hos andre bloggere, så du får et link tilbage til din egen blog (for det første) og vækker interesse hos også den anden bloggers læsere (for det andet)

- skriv indlæg om ting, som optager os allesammen og som alle vil linke til og kommentere på. Jeg havde stor succes med tre indlæg om DR (hvoraf et af dem er: http://bloggeri.dk/?p=32) de medførte 100-vis af besøgende inden for få timer på min ellers ret kedelige private blog, bloggeri. Emnet og timingen var perfekt.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 19:44
Hej Anette,

Mange tak for svar.. Der er godt nok noget at tygge på det :) Alle råd er taget til mig ;)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)