Hej Aminoer. Jeg har oprettet en ny hjemmeside på min gamle hjemmesides domæne, fordi der med mit tidligere site var enorme DC-problemer (og en masse andre problemer) og en kæmpe Google DC penalty. Nu har jeg så lavet et nyt site i Wordpress og er meget forsigtig med ikke at skabe DC... Det jeg så vil høre jer kloge hoveder om, er hvor lang tid Google og andre søgemaskiner er om at "af-indeksere" og "re-indeksere", og om der er noget jeg kan gøre for at fremskynde processen..? Jeg har allerede et Sitemap som automatisk pinger Google, Yahoo og Bing når der sker noget på sitet. |
Kommer an på hvor mange links du har til sitet, dvs hvor ofte Google botten finder dit site. Du kan eventuelt hjælpe processen lidt på vej med lidt linkbygning med bookmarks, Tweets eller lignende. Sidst kan du uploade xml sitemap til Google Webmaster tools (selvom dette egentlig ikke er en optimal løsning).
Hvor lang tid det tager afhænger af hvor mange sider du har haft indekseret. Alt fra 1 uge til 1 måned vil jeg tro.