Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til momsafregning ved salg af varer gennem samarbejdspartner

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på, at der er folk herinde som er flittige til at svare og hjælpe, men der er også en lille tendens hos nogen, til bare at svare, enten kort og nedgørende, eller beskrive noget som helt utilstrækkeligt, uden at forklare hvorfor. Der lægges op til, at resten skal køre i PB og vel gerne lede til et forretningsbekendskab.

Det er fair nok at nogen lever af at sælge viden. På Amino får du kun et svar som er det værd som spørgsmålets fourudsætninger giver spillerum. Så et løst stillet spørgsgmål giver et løst svar. Enhver der arbejder med momsstrukturer ved at fuld indsigt er grundlaget for at kunne give et optimalt svar.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43

Tark...Henrik.

Du forstår da i det mindste budskabet.

I min optik er den foreslåede model slet ikke holdbar, som der er lagt op til via trådstarter.

men nok om det.

Mit råd til trådstarter...søg proff. råd hos Martin eller hos en anden. Og vær forberedt på, at konceptet

skal kasseres eller i det mindste ændres en del.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Koudahl:

Cookie:
Jeg er med på, at der er folk herinde som er flittige til at svare og hjælpe, men der er også en lille tendens hos nogen, til bare at svare, enten kort og nedgørende, eller beskrive noget som helt utilstrækkeligt, uden at forklare hvorfor. Der lægges op til, at resten skal køre i PB og vel gerne lede til et forretningsbekendskab.

Det er fair nok at nogen lever af at sælge viden. På Amino får du kun et svar som er det værd som spørgsmålets fourudsætninger giver spillerum. Så et løst stillet spørgsgmål giver et løst svar. Enhver der arbejder med momsstrukturer ved at fuld indsigt er grundlaget for at kunne give et optimalt svar.

/Henrik

Henrik, lige mine ord.

Jeg er selv fornyeligt blevet glad for at være en del af Amino, som jeg ser for "Mødestedet for iværksættere og selvstændige erhvervsdrivende". Har dog lagt mærke til, at visse personer, spiller højt på deres egeninteresse. Istedet for at man hjælper hinanden, og kommer med gode råd og info, og behandler sine kollegaer med en smule respekt, og ikke nedværdiggører dem, som jeg bemærkede forleden en vis herre gjorde.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58

Kære ZL.

Nu kan jeg se, at du er ret ny her........og hvis du kigger på min profil, vil du bare kunne ane, hvor

mange Aminoer jeg har hjulpet gennem tiden U/B vel og mærke.

Og nej..jeg nedgør ikke kollegaer(og da slet ikke Martin..som jeg har en udmærket dialog med).

Hvor har du dog dette fra?

Jeg vil ik ind i en diskussion.....men slå lige koldt vand i blodet.

Slut herfra.

Peter 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37
Ingen tvivl Peter har hjulpet utroligt meget og mange. Det var bare det generelle, hvor vi i et forum tit må tænke, at der skal mere til end et enkelt råd, men hvor trods det, at det hjælper med begrundelser og så lidt som muligt overladt til et svar om at der skal personlig hjælp til som stand alone svar.

Jeg tror også en mentor eller ekspert i det område der spørges ind til kan være godt, men mener også at Martins løsning 3 kan være god som udgangspunkt for videre overvejelser
I situationen drejer det sig meget om at man kan stole på den anden partner, og ellers er det nok også en juridisk rådgivning først og fremmest om selve aftalen, og så giver moms sig selv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Peter,

Sikke en debat vi fik startet Big Smile

Peter - Revisor:

At komme med et udtømmende svar(som Martin også er inde på)er der bare ikke mulighed for med

den spæde info, der er givet af trådstarter.

Jeg er helt enig med dig! Yes

Der er masser af vinkler, som ikke belyses i trådstarters indlæg, og vi må formode, at det netop er derfor, at trådstarter beder om hjælp fra en revisor.

Det er så vores opgave som professionelle rådgivere, at sørge for at trådstarter får inddraget de overvejelser, som han ikke selv har tænkt på, og ikke havde mulighed for at tænke på, grundet sin manglende erfaring med drift af virksomhed, kendskab til lovgivning, mv.

Mit indlæg i går i tråden var bare et forsøg på at give trådstarter et lille skub i den rigtige retning, inden jeg hastede videre til påskefrokost Beer

Så var det op til andre professionelle rådgivere i forummet, at afdække (nogle af) de andre aspekter af trådstarters problemstilling, og evt. hjælpe trådstarter yderligere med vores viden og erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

til Martin : Wink

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)