Jeg har nu læst i nogle bøger og kigget på nogle små virksomheders årsregnskab og balancer.. Desværre er jeg ikke blevet klogere da der som regelt er et varelager m.m. og i min nyopstartede enmandsvirksomhed (fotograf) fungere det ikke helt som det jeg kan læse mig frem til..
Jeg søger derfor nogle der ligger inde med en excel fil over et årsregnskab og balance som er forholdsvis enkel for en servicevirksomhed..
I må meget gerne sende den til min mail: mikber1@gmail.com
Nikolaj: Jeg tror jeg klare mig i excel, ellers tak for ideen.
Peter: Blev ikke meget klogere på dit indlæg.. men du må meget gerne sende mig et eksempel hvis du har et?
Dennis: Det ved jeg, men jeg er interesseret i at gøre det selv. Jeg mangler bare at se et simpelt eksempel på en servicevirksomhed i stedet for alle de klassiske detail- og engro eksempler der findes rundt omkring.
Får mig er et praktisk eksempel bedre end de sidste 14 dage jeg nu har brugt på prøve at søge og læse mig frem til det...
Jeg søger derfor nogle der ligger inde med en excel fil over et årsregnskab og balance som er forholdsvis enkel for en servicevirksomhed..
Bemærk venligst, at et "årsregnskab" ikke bare er nogle tal i et regneark.
For at kunne lave et korrekt årsregnskab, skal man have kendskab til momsregler og skatteregler, herunder hvilke fradrag man kan opnå og hvilke skatter, man skal betale.
Årsregnskabet er jo langt fra gjort, når bilagene er indtastet i regnearket (selvom de er indtastet korrekt).
PS. ja, jeg ved der er tale om en gammel tråd (som blev vækket til live igen af Christian ovenfor)!