Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korte artikler eller en lang artikel (SEO)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 04:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den situation hvor jeg har et stort ord som jeg gerne vil ranke højt på i søgemaskinerne. Dette ord kunne f.eks. være "Ost".

Til dette store ord har jeg 3-4 områder som jeg gerne vil skrive om, hvor ordet Ost indgår. I analogien med ost kunne det være "Sådan skærer du en ost", "Sådan spiser du en ost" og "Sådan opbevarer du en ost". Derudover har jeg min hovedartikel omkring Ost, som jeg gerne vil være #1 på Google med.

Jeg er nervøs for at have disse 3-4 underartikler med ordet i, fordi det går ind og går i konkurrence med min egen hovedartikel omkring ost. Jeg formoder det vil styrke min chance for at komme højt på ordet Ost ved at samle det hele i en lang artikel?

I dette tilfælde, hvor meget mister man ved at placere disse "underemner" som H2'er inden i den lange artikel?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Lars.

Det som du snakker er søgeordskanabalisme, altså at du forvirrer Google til at samme søgeord skal ligge flere steder.

Jeg har selv haft samme bekymring med min shop med golfbolde, da jeg gerne vil have forsiden nummer 1 på 'Golfbolde', men også produkterne nummer 1 på 'Nike golfbolde'. Det som jeg har gjort er at jeg bare sørger for ikke at linke til Nike golfboldene med ordet 'Golfbolde', men kun med 'Nike' osv.

Jeg vil dog anbefale dig at splitte dem op, og så ligge dem på forskellige URL's. Det er meget nemmere for dig at optimere, når de er skilt ad.

Du skal dog også tage med, hvor meget konkurrence der er. Hvis konkurrencen er meget lav, så kan du godt samle det til én artikel. Er det derimod et svært emne, så skal du dele den op.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)