Inden jeg skriver det jeg er kommet for at skrive, må jeg hellere introducere mig selv. Mit navn er Cindy og jeg er gift med Albert - som laver Flikz. Jeg har oprettet mig her på Amino.dk for at svare på denne tråd.
Albert selv har selvfølgelig læst tråden, men har ikke lyst til at blande sig i debatten. Det forhindrer dog ikke mig i at gøre det...
Så derfor vil jeg lige opklare et par misforståelser.
For det første har Albert ikke selv udtalt at han vil udkonkurrere Facebook, det er ikke hans formål med Flikz. Formålet er at skabe et online socialt netværk som er mere åbent og ligetil end Facebook er det. Albert arbejder til daglig med at hjælpe private (og firmaer) med deres IT. I det arbejde oplever han gang på gang at folk klager over ikke at kunne finde ud af Facebook fordi det er så indviklet. Målet er altså at skabe noget de fleste kan være med til uden at blive for forvirrede.
For det andet kan jeg ikke forstå kritikken omkring designet. Det er blevet gjort klart at siden er langt fra færdig. Funktionaliteten kommer før designet. Der er temmelig meget kodearbejde i sådan et projekt. Dette kodearbejde skal foregå i fritiden, da Albert som nævnt har en virksomhed ved siden af.
Jeg kunne godt tænkte mig at dem som synes det er "crap" og hvilke betegnelser der ellers er blevet brugt, kom med nogle forslag i stedet for. Vi tager hjertens gerne imod forslag og kritik, sålænge den meningsløse nedgørelse bliver udeladt.
Og så lige to ting mere...
Billedet af skiltet blev taget lige efter det blev lavet. Skiltet blev selvfølgelig malet kort efter. Og ja, der burde måske være lagt et billede op af et nymalet skilt i stedet for et nysamlet skilt. Men helt ærligt, er det så vigtigt? Er man mere troværdig fordi man har et smadderflot skilt?
Billedet af kontoret er efterhånden en del år gammelt og er et som journalisten på artiklen har taget fra Facebook (Ha-ha!). Og så skal det måske siges at billedet er taget hos en af Alberts kunder...
Nu skrev jeg godt nok at jeg kun havde to ting mere, men det er løgn, for der er faktisk lidt mere:
Mark Zuckerberg (stifteren af Facebook) boede på et kollegieværelse da han startede Facebook.
Stifterne bag google startede det udfra en garage.
Steve Jobs første computer blev bygget i en garage.
Men ja, et fancy skilt og flot kontor er helt klart vigtigt!
Ja det var så det jeg havde at sige. Må indrømme at JEG ikke er bygget af det materiale der kræves for at være iværksætter, for jeg blev ked af den her debat. Albert virker temmelig ligeglad. Heldigvis.
God påske til jer alle.
Forslag til Flikz kan sendes på: info.dk@havecom.eu