Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter vil lave ny slags Facebook

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er imponeret over han kan komme i avisen med sådan et site - en lokalavis, men alligevel.

Udover det, tror jeg ikke et sekund på det projekt her, men held og lykke med det :)

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Rygestopdoc.dk Skrevet kl. 14:15

Angrybird:

rygestopdoc:
Facebook lignede også crap da det gik i luften, og det første mange millioner kunder blev skaffet via grov email spam

Nej de blev ikke skaffet via mail spam, men gemmen grov networking gemmen college.

vh AB

Ja det var sådan siden blev lavet, men det var ikke sådan de startede i danmark og resten af verden.Da facebook skulle ud i verden lavede de en funktion som scannede alle dine kontakter i hotmail og sendte dem en invitation automatisk. Jeg husker det tydeligt fordi jeg pludselig fik spam emails fra alle der havde haft mig i deres hotmail kartotek. Det var emails facebook sendte, og ikke dem der havde enig i deres kartotek. Der er ikke noget at sige til de blev hurtigt store hvis en enkelt ny kunde betød at 200 af hans venner automatisk blev inviteret.

Så jo det vil jeg kalde at starte en virksomhed på spam.

rygestop dag for dag

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 14:32

Folk er godt nok hurtig til at skyde et projekt ned. Man er dog også delvist selv skyld i det, når man sammenligner sig med de helt store.

Men at skyde projektet ned pga. designet er måske ikke helt fair. Man kan jo altid hyre en designer, og funktionalitet og alt det arbejde, der ikke er synligt har også en betydning.

Held og lykke med projektet, og fedt at du har fået spalte plads i en avis. Du burde måske overveje ikke at gøre siden tilgængelig for offentligheden uden kode, så folk ikke bedømmer siden som færdig.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er "firmaet" bag flikz - du kan læse om ham på hans hjemmeside havecom.eu 

Det er knageme et skilt der rykker - det burde måske få noget imprægnering/maling for at forlænge levetiden.

Iøvrigt kan jeg også godt lide billedet fra avisen, - især kontoret.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår ikke helt hvorfor manden skal hænges ud, bare fordi i ikke synes hans hjemmeside-design lever op til jeres forventning.

Mere underligt at han bliver "mobbet" i et iværksætter-forum, hvor jeg ellers troede at vi iværksættere støttede og hjalp hinanden.

Hygge.

Kommer snart...

Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 15:07

Virker useriøst med det der lyserøde design... :/

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 15:31

rygestopdoc.dk:
Facebook lignede også crap da det gik i luften, og det første mange millioner kunder blev skaffet via grov email spam. Jeg siger ikke at du tager fejl, bare at man lige skal huske hvodan selv de store startede.

Det gjorde det uden tvivl i forhold til standarderne i dag, men dengang var Facebook nu ikke specielt grimt i forhold til andre sider.

UI betyder mere og mere, og du kommer ikke langt nu om dage uden et flot og brugervenligt design, tiderne har ændret sig :-)

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 16:24

tænkstort:

Jeg forstår ikke helt hvorfor manden skal hænges ud, bare fordi i ikke synes hans hjemmeside-design lever op til jeres forventning.

Mere underligt at han bliver "mobbet" i et iværksætter-forum, hvor jeg ellers troede at vi iværksættere støttede og hjalp hinanden.

Hygge.

Enig...længe leve janteloven

Jantelovens 10 bud:

1. Du skal ikke tro, du er noget.
  2. Du skal ikke tro, at du er lige så meget som os.
  3. Du skal ikke tro, at du er klogere end os.
  4. Du skal ikke bilde dig ind, at du er bedre end os.
  5. Du skal ikke tro, at du ved mere end os.
  6. Du skal ikke tro, at du er mere end os.
  7. Du skal ikke tro, at du dur til noget.
  8. Du skal ikke le ad os.
  9. Du skal ikke tro, at nogen bryder sig om dig.
  10. Du skal ikke tro, at du kan lære os noget.
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Inden jeg skriver det jeg er kommet for at skrive, må jeg hellere introducere mig selv. Mit navn er Cindy og jeg er gift med Albert - som laver Flikz. Jeg har oprettet mig her på Amino.dk for at svare på denne tråd

Albert selv har selvfølgelig læst tråden, men har ikke lyst til at blande sig i debatten. Det forhindrer dog ikke mig i at gøre det... 

Så derfor vil jeg lige opklare et par misforståelser.

For det første har Albert ikke selv udtalt at han vil udkonkurrere Facebook, det er ikke hans formål med Flikz. Formålet er at skabe et online socialt netværk som er mere åbent og ligetil end Facebook er det. Albert arbejder til daglig med at hjælpe private (og firmaer) med deres IT. I det arbejde oplever han gang på gang at folk klager over ikke at kunne finde ud af Facebook fordi det er så indviklet. Målet er altså at skabe noget de fleste kan være med til uden at blive for forvirrede.

For det andet kan jeg ikke forstå kritikken omkring designet. Det er blevet gjort klart at siden er langt fra færdig. Funktionaliteten kommer før designet. Der er temmelig meget kodearbejde i sådan et projekt. Dette kodearbejde skal foregå i fritiden, da Albert som nævnt har en virksomhed ved siden af.

Jeg kunne godt tænkte mig at dem som synes det er "crap" og hvilke betegnelser der ellers er blevet brugt, kom med nogle forslag i stedet for. Vi tager hjertens gerne imod forslag og kritik, sålænge den meningsløse nedgørelse bliver udeladt.

Og så lige to ting mere...
Billedet af skiltet blev taget lige efter det blev lavet. Skiltet blev selvfølgelig malet kort efter. Og ja, der burde måske være lagt et billede op af et nymalet skilt i stedet for et nysamlet skilt. Men helt ærligt, er det så vigtigt? Er man mere troværdig fordi man har et smadderflot skilt?

Billedet af kontoret er efterhånden en del år gammelt og er et som journalisten på artiklen har taget fra Facebook (Ha-ha!). Og så skal det måske siges at billedet er taget hos en af Alberts kunder... 

Nu skrev jeg godt nok at jeg kun havde to ting mere, men det er løgn, for der er faktisk lidt mere:

Mark Zuckerberg (stifteren af Facebook) boede på et kollegieværelse da han startede Facebook.

Stifterne bag google startede det udfra en garage.

Steve Jobs første computer blev bygget i en garage.
Men ja, et fancy skilt og flot kontor er helt klart vigtigt!  

Ja det var så det jeg havde at sige. Må indrømme at JEG ikke er bygget af det materiale der kræves for at være iværksætter, for jeg blev ked af den her debat. Albert virker temmelig ligeglad. Heldigvis. 

God påske til jer alle.

Forslag til Flikz kan sendes på: info.dk@havecom.eu 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 164
Fra  Ledz Media Skrevet kl. 22:20

Hej Cvh

Jeg håber så sandeligt du fik lukket munden på dem, for nej det er ikke iorden at nedgøre projektet, der kunne sagtens være flere råd.

Men jeg vil gerne ønske jer held og lykke med det, og håber at i / din mand får success.

- Simon Schmidt

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)