Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate: Din anbefaling er (mange) penge værd

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja lige præcis, mange bække små... og der er desværre opstået rovdrift på leads, dvs. vi andre der har seriøse sites må finde os i at enten bliver en kampagne lukket pga. misbrug, eller også tømmes budgettet hurtigere og hurtigere nu.. 

Så 10 kr. for endnu en konkurrent som 123Klaus skriver... ikke om jeg gad.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 22:31

Men skal det tolkes i den retning, at du gerne ville have en konkurrent mere, hvis du fik 50-67 kroner for ulejligheden?

Jeg er lidt overrasket over, at nogle "forretningsfolk" er så bange for konkurrence. Næsten alt hvad jeg har lavet, er blevet kopieret i et eller andet omfang. Jeg var for eksempel en af de første, hvis ikke den første, der udbød de såkaldte SEO-artikler i et prisleje, hvor også iværksættere kunne være med. I dag har jeg i hvert fald 20 konkurrenter, hvis ikke flere.

Det samme scenarie gælder for Casper Schneidereit, der er en af de helt store spillere i affiliate-branchen. Hører aldrig ham brokke sig over nye konkurrenter, selvom de nærmest kopierer hans koncepter direkte.

When the going gets tough, the tough get going. De folk, der har det mindset, kan nok godt se fornuften i, at man nu får 10 kroner, hvor man før fik nul kroner - hvis man alligevel har links til TradeDoubler på sin side. 

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 22:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skrev vist ikke at det er ok så længe det er 50-67 kr., det vi desværre ser ofte, er at kampagner bliver opbrugt hurtigere og hurtigere, dvs. man kan ikke lave sine nicher mere fordi der sidder 4.000 med samme ide... det gør at man skal ofre meget mere tid på at tjene det samme.

Derudover så er ens faste større nicher også ramt oftere da nogle har valgt at misbruge systemet, hvilket blot er et resultat af for mange spillere på markedet der tror de bliver rige natten over.

Casper har været oppe på 20.000 kr. om ugen, dog ikke via affiliate, men samlet set, det er super flot men langt fra en af de største.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BZR:
When the going gets tough, the tough get going. De folk, der har det mindset, kan nok godt se fornuften i, at man nu får 10 kroner, hvor man før fik nul kroner - hvis man alligevel har links til TradeDoubler på sin side. 

Undskyld, men affiliate markedet er da lidt af et ludermarked... 10 kr. for at få en konkurrent.. haha, om du så gav mig 1000 kr., ville jeg ikke have en konkurrent til mine produkter (som dog ikke er affilliate)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 22:57

Morten:

Jeg skrev vist ikke at det er ok så længe det er 50-67 kr., det vi desværre ser ofte, er at kampagner bliver opbrugt hurtigere og hurtigere, dvs. man kan ikke lave sine nicher mere fordi der sidder 4.000 med samme ide... det gør at man skal ofre meget mere tid på at tjene det samme.

Derudover så er ens faste større nicher også ramt oftere da nogle har valgt at misbruge systemet, hvilket blot er et resultat af for mange spillere på markedet der tror de bliver rige natten over.

Casper har været oppe på 20.000 kr. om ugen, dog ikke via affiliate, men samlet set, det er super flot men langt fra en af de største.

Jeg forstår godt din pointe. Men jeg kan ikke se, hvordan du udvander din egen niche, fordi du henviser folk til TradeDoubler. Du er jo selv herre over den sammenhæng, du henviser folk i. Ingen beder dig henvise fra de projekter, du vil beskytte. Men hvis du har en personlig blog, hvor du - i en anden sammenhæng - får mulighed for at tjene penge, så kan jeg altså ikke se problemet. 

Der er stor sandsynlighed for, at den affiliate, du henviser til TradeDoubler, slår sig på noget helt andet end det, du beskæftiger dig med. 

Det er klart, at Casper Schneidereit ikke er på størrelse med Momondo, PriceRunner og den type affiliate-forretninger. Men her på Amino er han en stor spiller, en prominent figur, og en rollemodel for mange. Pointen er fortsat, at han ikke forsvarer sine koncepter med næb og kløer, fordi han alligevel altid er ét skridt foran 'kopisterne', hvis vi skal kalde dem det.

Nå, vi er vist lidt ude på et sidespor. Men det er også i orden, for det er min tråd! ;-)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 23:00

Boysen:

BZR:

Undskyld, men affiliate markedet er da lidt af et ludermarked... 10 kr. for at få en konkurrent.. haha, om du så gav mig 1000 kr., ville jeg ikke have en konkurrent til mine produkter (som dog ikke er affilliate)

Hej Kenneth :o)

Der er altså noget her, der er helt misforstået. Affiliate-markedet er gigantisk. Der findes tusindvis af nicher. Derfor kan man næppe snakke om, at du får en DIREKTE konkurrent, medmindre du er så uheldig, at personen samtidig plagierer dit koncept.

Kontekst er nøgleordet. Det her tilbud henvender sig til folk, der - uafhængigt af deres egne (og måske hemmelige) affiliate-projekter - vil tjene en skilling på at skabe nye affiliates. Jeg gør det på min egen personlige blog, og her er et andet eksempel.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:07

Ja, det er et gigantisk marked, men dem du henviser til en fortjeneste på 10 kr., kikker jo også dig over skulderen og dermed også dine projekter. Så risikoen for at de ender med at kaste sig over samme kampagner er vel ok store...

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 23:08

Det er lige præcis det jeg i 9/10 tilfælde har oplevet... jeg får en tilhænger på Skype eller via mail, som kommer med mange spørgsmål... vupti dagene efter har vedkommende rippet 100% ens koncepter, blot fordi man hjalp dem. Ja så kan jeg da lige få 10 kr. når de også skal ind og oprette kontoen, hvorfra de skal tage del i de nicher jeg har valgt... 

Ikke om jeg gider fortsætte sådan, Coca Cola deler heller ikke opskriften af den åbenlyse årsag at de gerne vil tjene mest muligt selv. Til sidst sidder hele landet og linker med tjen-her links og så er der ej heller nogen fidus i det for virksomhederne. Det ødelægger markedet.

Jeg elsker open source og deler gerne viden, men der er ingen grund til at spænde ben for en selv.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)