Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Faktureringsfirmaer" der forudbetaler dine ordrer....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tidligere set annoncer for firmaer der - mod en vis procentdel af ordrens/fakturaens beløb - overtager indrivelse/opkrævning (og risiko) af beløbet ved betalingsdatoen, men udbetaler beløbet til leverandøren (=mig!) øjeblikkeligt, dvs. inden fakturaen er forfalden til betaling
Jeg har nogle relativt store ordre jeg skal tage hjem fra Kina. Typisk vil jeg betale kineserne inden afskibning. Der er derefter 5 ugers transport til DK,, 1 uge til olastning, og derefter har kunden typisk 30 dages betalingsfrist, dvs. jeg har pengene ude at svømme i 10 uger. Naturligvis kan en gavmild bank give mig en kassekredit mod ågerrenter, naturligvis, men måske var det mere betryggende at få fx. 95% af beløbet hér & nu??

Men, hvad hedder disse firmaer /deres serviceydelse, og er der nogen der kan anbefales??

Martin
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 20:14
Hej Martin

Begrebet hedder Factoring og der findes direkte factoring virksomheder der sagtens kan hjælpe dig med det. Der er dog forskel på hvor meget de tager og andre forhold.

Har ikke selv været ude i at skulle bruge den slags, men så sidst min bank Sydbank har en factoring afdeling og var nok dem jeg ville bruge hvis jeg skulle.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19
Hej!

Factoring er ret så udbredt...har en del kunder, der bruger factoringselskab.

Prøv f.eks. at indhente tilbud fra AL-Finans.

/Peter

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:35
Hvilket factoringselskab du skal vælge, afhænger af, om du skal have dine fakturaer forsikret mod tab ved samme lejlighed eller ej, for det betyder meget for prisen  - og prisvariationen bliver også noget større. Sidst, vi har lavet en aftale om factoring, som omfattede salg uden for Danmark, endte min kunde med at vælge www.fortiscomfin.com, men aftalen er endnu så ny at det er svært at udtale sig om kvaliteten. Indtil videre ser det dog godt ud.
Tilmeldt 14. Dec 05
Skrevet kl. 20:43
Mange trak for de hurtige svar - det var lige præcis det jeg var ude efter.

Mine kunder er danske og generelt af endog meget høj troværdighed/kreditværdighed (fx. ALDI Danmark), men derfor ville jeg alligevel gerne ''forsikre'' mig mod dårlige betalere - så jeg kan sove lidt mere trygt om natten

....HJvad betyder egentligt "30 dage netto"? - Er det ikke bare 30 dage incl. helligdage/ferie/etc... - eller findes der også fx. "30 dage brutto"?? eller??

Martin
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:59
30 dage netto er 30 dage, præcis som du beskriver, altså 30 dage uden yderligere omsvøb.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 16:57

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 14. Dec 05
Skrevet kl. 12:07
Nok engang tak for de hurtige, gode & brugbare svar!!
Martin
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)