Jeg har tidligere set annoncer for firmaer der - mod en vis procentdel af ordrens/fakturaens beløb - overtager indrivelse/opkrævning (og risiko) af beløbet ved betalingsdatoen, men udbetaler beløbet til leverandøren (=mig!) øjeblikkeligt, dvs. inden fakturaen er forfalden til betaling Jeg har nogle relativt store ordre jeg skal tage hjem fra Kina. Typisk vil jeg betale kineserne inden afskibning. Der er derefter 5 ugers transport til DK,, 1 uge til olastning, og derefter har kunden typisk 30 dages betalingsfrist, dvs. jeg har pengene ude at svømme i 10 uger. Naturligvis kan en gavmild bank give mig en kassekredit mod ågerrenter, naturligvis, men måske var det mere betryggende at få fx. 95% af beløbet hér & nu?? Men, hvad hedder disse firmaer /deres serviceydelse, og er der nogen der kan anbefales?? |
"Faktureringsfirmaer" der forudbetaler dine ordrer....
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Martin
Begrebet hedder Factoring og der findes direkte factoring virksomheder der sagtens kan hjælpe dig med det. Der er dog forskel på hvor meget de tager og andre forhold. Har ikke selv været ude i at skulle bruge den slags, men så sidst min bank Sydbank har en factoring afdeling og var nok dem jeg ville bruge hvis jeg skulle. |
Hej! Factoring er ret så udbredt...har en del kunder, der bruger factoringselskab. Prøv f.eks. at indhente tilbud fra AL-Finans. /Peter |
|
Mange trak for de hurtige svar - det var lige præcis det jeg var ude efter. Mine kunder er danske og generelt af endog meget høj troværdighed/kreditværdighed (fx. ALDI Danmark), men derfor ville jeg alligevel gerne ''forsikre'' mig mod dårlige betalere - så jeg kan sove lidt mere trygt om natten ![]() ....HJvad betyder egentligt "30 dage netto"? - Er det ikke bare 30 dage incl. helligdage/ferie/etc... - eller findes der også fx. "30 dage brutto"?? eller?? |
Martin
|
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)