Hej Amino Jeg vil bare lige høre hvordan reglerne er i forhold til at starte en virksomhed på baggrund af viden fra en virksomhed man allerede arbejder i. Jeg arbejder(som fritidsansat på et lager) allerede i en virksomhed som som videresælger varer til udendørsbrug, Jeg har lagt mærke til at en speciel varegruppe er i rivende udvikling. Og derfor har jeg overvejet at starte en virksomhed som sælger netop denne varegruppe, og da den virksomhed jeg allerede arbejder i er den eneste på markedet ved jeg at der er en stort marked. men det eneste viden jeg har er hvilke produkter som sælger godt, og at varegruppen generelt sælger bedre og bedre, kender ingen tal for væksten, kun at der bliver solgt flere og flere. ved altså ikke noget om deres forretningsstrategi osv. er der nogen begrænsninger i forhold til dette ? og hvordan er reglerne hvis jeg vil starte denne virksomhed med en kammerat, og derved videregive oplysninger. Mvh Peter Hansen |
Du må selvfølgelig ikke stjæle oplysninger du har fået i forbindelse med dit arbejde og bruge dem i egen virksomhed. F.eks. kundekartotek etc.
Derudover bør du tjekke din kontrakt igennem, i mange virksomheder er der konkurrenceklausuler som kan afholde dig i X antal måneder fra opsigelse til at måtte drive virksomhed indenfor samme branche