Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tidligere Beijing borger tilbage til Kina..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Yihaa, så går turen endelig til Kina igen..

Pr. 1/8 skal jeg udstationeres med mit danske firma, og skal ud i Juni og finde lejlighed, ordne kørekort osv.

Så, hvis der er nogle af jer kære aminoer der i fremtiden skal bruge noget asiatisk assistance af en art, siger i til og jeg vil gøre mit bedste til at hjælpe..

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 22. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:48
Hej

Hvor i Kina skal du bo?

Bor selv i Dongguan, Chang'an nu. Har indtil for 1 måned siden boet i en af forstæderne til Shenzhen...
Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 08:50
Hej Victor,

Skal bo i Ningbo, Zhejiang. Så der bliver ikke langt til Shang Hai hvis man lige skal have en omgang frikadeller og brun sovs ; )

Hvad laver du i kina, og ni de zhong wen zen me yang?

mvh

Martin

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 22. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:19
Hej Martin

Jeg har arbejdet 3 år på en temmelig stor Taiwanesisk virksomhed der laver bl.a. mobil telefoner, pc casings, ipods, og hva har vi.
Har lige skiftet jobtil en mindre amerikansk biks, der laver project management, supervising og kvalitets kontrol af sprøjtestøbeværktøjer og plastic emner.

Frikadeller og brun sovs?? kan ikke huske hva det er.......og lad vær at forklare det  ;-)

Wo de zhong wen hai ke yi a, ni ne?
Wo de nu peng you mei tian he wo shuo putong hua..

Hva laver du i Kina? Hvor længe har du været her?

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 11:18
Na tai hao le, wo ye shuo yi dian zhong wen, dan shi wo nu peng you hai bu hui han yu ; )

Lyder spændende med Taiwan men helt sikkert også med dit nye arbejde. Jeg laver lidt det samme som dig, projektledelse, QC og supplier search. Arbejder for et dansk handelsselskab med danmark base, og kinesisk sourcing kontor/produktion.

Flytter først ud fra August, men skal ud og kigge på bolig og feriere her i Juni. Dog har jeg arbejdet i Ningbo på sammen kontor før, og har boet i Beijing i godt et år hvor jeg studerede på BCLU University.

Kan du ikke sende mig en pm med dit kinesiske tlf så kan jeg give dig et kald når jeg kommer ud. Ens netværk som udenlandsk dansker kan jo aldrig blive for stort ; )

-Martin

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 15:48
Det ser ud til at vi snart skal have et kinesisk forum herinde :)
Jeg bor i Suzhou på 4. år og arbejder faktisk også for et Taiwan firma.
Nu er der endda mulighed for at få frikadeller her i byen, så det er snart en kæmpe dansker koloni. Vi er over 100.

Wo mei you  nü peng you, wo you lao po

Flemming
www.suzhou.dk

Tilmeldt 22. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:14
Hej Martin og Flemming.

Ja, det kunne godt tyde på at der kunne være brug for et Kina forum herinde...

Ligesom Victor, bor og arbejder jeg også i Dongguan, Chang''an.
Ja faktisk er vi kollegaer. Jeg har dog kun været her i 1,5 år. Medbragt fra DK har jeg min kone og 3årige dreng.
Mit putong hua er meget begrænset, men det skal nok komme ( hvor svært kan det lige være?)

Mvh Torben

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 11:11
Hej Flemming,

Mig og kæresten skal ud og kigge lidt i Ningbo næste uge, og har planer om at komme forbi Suzhou.. Hvor tager man hen for at drikke en kold TsingTao, og er der et ok hostel (har lovet hende en backpacker tur med alt hvad det indebærer, så ingen indlogering på Sheraton ; ) ..

Mvh Martin   

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 13:50
Hvis det er det hostel midt i byen du tænker på 
http://www.hostelsweb.com/hostelsweb.com/hostel.php?HostelNumber=17966
så kommer i jo til at bo lige i minefeltet. Ca 25 meter til venstre ligger der en udemærket italiensk restaurant og de har både Quingdao og Carlsberg på fad. (Hils fra mig, manageren, Shirley, er en god ven)
50 meter er der en Bank of China og der kommer du til GADEN. Shi Quan Jie, eller "bar-gaden" i daglig tale. Der er alt i indkøb, så sørg for at holde kæresten på afstand, det kan tage meget lang tid med alle de butikker der sælger tøj og tasker.
Der er jo ellers mange gode steder at få en kold øl, oppe ved gågaden, ligger "Southern Cross" og de serverer kolde øl og god mad, udenfor lige ned til åen. I industrikvarteret SIP, ikke så langt væk, ligger "Blue Marlin". Der kan man også sidde uden for og de har stort set alt i vestlig mad. De kinesiske restauranter kan jeg slet ikke begynde på, der er jo simpelthen alt for mange gode. SIP er klart at anbefale om aftenen, der er altså lys tændt over alt. Der er også flere gode restauranter ned til søen "Jin Jie Hu", bl.a. en tysk med eget bryggeri.
Ellers kan du se lidt om byen på www.suzhou.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)