Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning uden lejekontrakt... hvad nu ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vejby
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har en vognmandsvirksomhed hvor jeg kører som underleverandør for et større foretagne.

For at gøre det nemmere kunne man leje en computer til bilen så man var i kontakt med centralen den vej igennem. Min underleverandør syntes det var smart, og ville også leje en sådan.. Problemet var blot
at det kun var mig der havde kontrakten med kunden, således at det var mig der skulle leje den til ham, for derefter at udleje den til ham...

Det gik fint fra 2008-2011, hvor kontakten mellem os gled ud i sandet... Han sagde nej hver gang jeg tilbød ham arbejde. Fint nok, det er da kun godt han har fået så meget vind i sejlene selv.

Men han stoppede samtidigt med at betale de fakturaer jeg sendte til ham.

Han skylder således for 9 mdr. nu... og han svarer ikke længere på mine henvendelser.

Hva kan jeg gøre ??? Der er jo ingen lejekontrakt.... Men han har betalt fakturaer med teksten "Leje af computer" i næsten 4 år... Er det nok til at sige at der ikke er nogen vej udenom for ham ?
Skal jeg alliere mig med en advokat ?

Bedste hilsner

Jacob Nielsen 

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 14:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Nielsen:

Han skylder således for 9 mdr. nu... og han svarer ikke længere på mine henvendelser.

Hva kan jeg gøre ??? Der er jo ingen lejekontrakt.... Men han har betalt fakturaer med teksten "Leje af computer" i næsten 4 år... Er det nok til at sige at der ikke er nogen vej udenom for ham ?

En mundtlig aftale er lige så bindende eller ubindende som en skriftlig, hvis den kan bevises. Betaling af faktura uden indsigelse vil være et meget stærkt moment til støtte for eksistensen af den aftale, der  begrunder de betalte fakturaer.

Hvis modparten ikke betaler, får du brug for domstolene til at fastslå eksistensen af dit krav.

Hvis der er tale om en sag, hvor modparten ikke har indsigelser, kan du iværksætte egen- eller fremmedinkasso først.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej navnebroder

Du har en meget fornuftig sag og du kan hvis du har ork, selv stævne gutten og få dom over ham og derefter hive ham i fogedretten 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)