Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Franchise hjælp!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Mar 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Andreas

Der er ikke krav om, at en advokat skal udarbejde en franchaisekontrakt.

Men kommercielle kontrakter af den type kan være komplicerede at udarbejde, da du principielt også giver franchaisetager adgang til alle eller hvertfald de fleste af dine forretningshemmeligheder.

Françaisekontrakten skal således bl.a. sikre dig mod misbrug af forretningshemmeligheder, logo mv.

Med venlig hilsen
Advokat Michael Wallin

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 12:13

En meget vigtigt regel jeg har lært: "Aldrig spar på advokater og revisorer".

Du vil ALDRIG nogensinde kunne fremstille et fyldestgørende dokument eller kontrakt uden hjælp fra fagfolk, 

Du kender ikke alle aspekter der skal indover, og det kan blive rigtigt dyrt for dig, hvis du "glemmer" et punkt.

JG

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 12:16

Andreas:
eller kan jeg godt sparre ca. 5000 ved selv at lave det?

OG du får det i hver fald heller ikke til 5000,- :-) En advokat skal typisk have 1500-2500 kr. i timen og han kan højst sandsynligt ikke lave dit arbejde på 2-3 timer :-)

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 23:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Andreas
Jeg har arbejdet med Franchise fra 1993 til 2007 og har en del erfaring og standard franchise kontrakter, men de er jo tilpasset min branche ( bilxperten ) så jeg ved ikke om de kan bruges, hvad er din franchise ide? Ydermere tro jeg et partner skab vil virke bedst som jeg læser dig, for hvis du ønsker at spare 5.000,- på nået som skal sikre din fremtid ( jeg går ud fra du har store planer ) så er det et meget forkert sted at starte med at spare. Opstart af et lands dækkende franchise koncept er kostbart, så lav 3-5 butikker eller hvad det er, derefter overvej franchise.
Franchisetager er meget svære at styre, de ejer selv butikken, så de vil selv bestemme, derfor var det altid et mareridt at vælge annonce vare til en avis for der var 28 meninger.
Skriv endeligt hvis du ønsker hjælp, held og lykke Kristian Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra Køge
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 02:23

Hej Kristian.

(undskyld det forsinkede svar)

Først og fremmest tak for hjælpen.

Jeg er nu blevet enig med mig selv om, at jeg søger 2-3 samarbejdspartnere som kan åbne afdelinger i andre byer, men sammentidig være med til at hjæpe mig med at få firmaet i vækst.

De franchise konteakter du har, er det nogle jeg evt. kan få lov at se, eller hvordan?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)