Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lukke mit enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Jeg driver lige nu en enkeltmandsvirksomhed. En forretning, hvor jeg har lagt 200.000 incl moms i deposit. Jeg har kørt butikken i et halvt år og er nu kommet bagud med min husleje og regninger og skal derfor lukke ned. Udlejer vil opsige mig og sende mig til fogedretten. Depositum der er betalt er for 6 mdr. husleje og udover, hvis man opsiger lokalet, skal man reetablere hele lokalet til normal stand. Hvilket kan koste en del penge, idet der er lavet en del om i butikken. Mit spørgsmål er nu. Hvordan slipper jeg med mindst tab som muligt. Jeg kan slet ikke få solgt butikken, derfor bliver jeg nødt til at lukke det hele. Jeg har et hus, som også er fyldt med gæld, idet jeg ikke har haft råd til at betale hele ydelsen af lånet hver måned.
Hvis jeg kommer til foged, tager de så og sælger mit hus? Mister jeg alle 200.000,- og meget mere? hvordan kan jeg begrænse mit tab? vil udlejer i fogedretten kræve alle penge? er det bedre selv at kontakte fogedretten og sige, at man ikke kan klare det mere og gerne vil lukke? Jeg har behov for en masse svar, håber derfor i kommer med alle former for svar, som kunne falde jer ind. Regningerne, som jeg har udover udlejeren. Dvs telefon, net osv. dem har jeg kontaktet og lukket og afdrager nu, et mindre beløb på 250,- pr kreditor, så det bekymrer jeg mig ikke særlig meget omkring. Det er kun i forhold til butikken.
Tak
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da en rigtig trist situation du er havnet i der!

Du hæfter desværre personligt med hele din ejendom for den gæld du har oparbejdet igennem din enkaltmandsvirksomhed. Min opfordring er at du får lukket det hele ned stille og roligt - får opgjort gælden og tager en snak med kreditorerne.

Det er muligt/sandsynligt, at din udlejer slæber dig i fogedretten og kræver udlæg for sin fordring i dit hus. Dette er ikke ensbetydende med at huset skal sælges på tvangsauktion. Det er op til den enkelte kreditor at bestemme om huset skal forsøges solgt på auktion. Der er en del omkostninger forbundet med en tvangsauktion og det er min erfaring at det ikke er den første løsning der vælges.

Prøv i stedet for at tale med dine kreditorer, få en afdragsordning men vær realistisk og få en ordning du har en tro på at du kan overholde. Under alle omstændigheder er det bedre at indgå i en dialog end at gå i flyverskjul og lade regningerne ligge uåbnet.

Go' vind fremover!

/Banditten

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

få et eller andet arbejde så hurtigt som muligt også selv om det er under din udd standart eks. som kasseassistent i et supermarked for på den måde viser du VILJEN til at komme ud af din gæld og det forøger dine chancer for at beholde dit hus, ved en evt. tvang kan du let mister en halv mill. oven i den anden gæld som boligmarkedet er i dag

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ok

Mange tak for den hurtige henvendelse.

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Charlie

For at kunne hjælpe dig skal den som hjælper dig have fuld indsigt i lejekontrakten osv.
Typisk vil du miste alt depositum, da du sikkert har skrevet under på :
1. En lejekontrakt med 1-2-3 års uopsigelighed, hvilke betyder du skal betale leje selv om du fraflytter.
2. At du skal nyistandsætte lokalerne ved fraflytning, dette er også dyrt.
Osv.

Mit råd ville være at tale med en advokat, eller selv tage et møde med udlejeren, fortælle tingene som de er, du er løbet tør for penge så du vil høre ham hvordan dette kan løses, evt. Uden retssag.
Bare husk inden du skriver under på et forlig at din advokat læser det igennem.
Næsten gang så husk at lave et selskab med begrænset ansvar, så man ikke hænger med håret i postkassen og ikke selv kan styre en evt. Konkurs til mindst mulig smerte.
Nb: en udlejer vil typisk gerne undgå at skulle udsætte dig som lejer, det tager lang tid og koster mange penge. Så mon ikke et forlig er muligt
Mvh.

Kristian Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak.

Det hjalp rigtig meget. Jeg er bagude med huslejen for de sidste 4 mdr. Og der er 6 måneders uopsigelighed. Men han har ikke taget mig med i fogedretten endnu? Og De 4 mdr som jeg ikke har betalt er de inkl i de 6 mdr uopsigelighed? eller starter de som regelt efter man har været i fogedretten?

endnu en gang tak

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

CharlieBronson:

mange tak.

Det hjalp rigtig meget. Jeg er bagude med huslejen for de sidste 4 mdr. Og der er 6 måneders uopsigelighed. Men han har ikke taget mig med i fogedretten endnu? Og De 4 mdr som jeg ikke har betalt er de inkl i de 6 mdr uopsigelighed? eller starter de som regelt efter man har været i fogedretten?

endnu en gang tak

Som jeg forstår en lejekontrakt, det kan godt være det er anderledes når det er erhverv, kan en lejer opsige dig med øjeblikkelig varsel, hvis du ikke betaler din husleje - men gør din udlejer først det, så er de 6 måneder opsigelses varsel frafaldet.

Fogderetten kommer du vel først i i det tilfælde at du ikke vil lave et frivilligt forlig med modpartens advokat, det kan vel være så lidt som 500-1000kr om måneden over XX antal måneder?

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Charlie

allerførst

1. har du modtaget et lejepåkrav fra udlejer ?

2. hvis ja er det op fulgt af en ophævelses skrivelses ?

hvis ikke så er din 6 mdr. opsigelse ikke i kræft med mindre du selv har sendt en opsigelse til udlejer ??

Har du det skal du være sikker på at han har bekræftet modtagelsen af din opsigelse eller den både er sendt via email og post eller anbefalet post.

uanset hvad tag fat i udlejer, når du har svaret på ovenstående, så svarer jeg dig lige først på hvor du står, når du har svaret på ovenstående.

1. Udlejer vil sætte pris på din ærlighed, og den burde belønnes med i indgår et form forlig. men du må ikke stille dig i sigte du for penge med, du kan være tarvelig at blive boende til fogeden kommer om smider dig ud, det går der nok 6 mdr. med endnu, men det er ikke en fair løsning.

kristian kongstad holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Jeg har modtaget et lejepåkrav. Det har jeg ikke betalt i det jeg ikkar har penge.

Efterfølgende har han også sendt en ophævelses skrivelse. Men efter det har han ikke skrevet noget som helst.

Jeg har også fået butikken beset af andre der har været interesseret, men udlejeren har ikke været åben overfor de 2. Samtidig har jeg også sagt, at han kan samle mit gæld til ham også kan jeg afdrage, idet der er andre der gerne vil ind og leje stedet. Men han siger, at jeg skal betale min husleje først. Derefter kan andre overtage stedet. Hvis jeg ikke betaler de sidste par måneders husleje, da kan andre ikke flytte ind og overtage butikken.

tak

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Buch. Skynd dig at få et arbejde så kreditorer kan se at der kommer penge ind, og tror på at du land indfri afbetalingsordninger. Hvis du har en indkomst kan de fleste problemer løses.

Kan dit indskud i erhvervslejemålet ikke bruges til betaling af det som skal gøres for at føre det tilbage til den stand udlejer kræver? Så skal du i det mindste ikke ud og finde nye penge til det.

Mvh Carsten



Side 1 ud af 2 (11 indlæg)