Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloud

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 21. Mar 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej M.V.

Det indebærer vel, at DropBox alene fungerer som en slags back-up og ikke som den primære lagerenhed?

Når alt indhold alligevel ligger på computeren, hvad er, bortset fra back-up, så idéen med DropBox. Det er måske primært også en back-up løsning?

Kan alle typer filer uploades til DropBox?

Med venlig hilsen
Advokat Michael Wallin

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Næstved
Tilmeldt 3. Oct 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Michael Wallin:
Det indebærer vel, at DropBox alene fungerer som en slags back-up og ikke som den primære lagerenhed?

Det kan man godt sige, fordelen ved Dropbox er at det er nemt at dele dine filer eller tilgå dem fra en ekstern computer. Hvis du f.eks. sidder på en vens computer logger du bare ind på din bruger via browseren og har så alle filerne til rådighed uden at skulle installere programmet først. En anden fordel er hvis du har flere computere i hjemmet, hvor du vil have synkroniseret nogle filer men ikke gider have en NAS server (Hjemmestående data server) så ligger du dem i dropbox mappen og begge computere har så hele tiden den nyeste fil tilgængelig.

Efter hvad Dropbox selv siger accepterer de alle filtyper.
Evt. se her -> https://www.dropbox.com/help/6 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Check Soonr http://www.soonr.com/ de skulle eftersigende havde løst, de problemer som DropBox har med sikkerhed. Blandt ved at de ikke kører oven på Amazon.

 

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Vi har kunder der er advokater. Alle som en, er skeptiske med at gemme data ude i skyen. De har alle deres egen server, som de så i stedet har adgang til eksternt fra.

Dropbox, vil vi ligesom Kristian Holte, ikke anbefale. Regnskabsprogram kan du sagtens vælge en løsning i skyen.

Bruger du/I ikke et klientsagsprogram ?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

VELOCIGROUP:
Vi har kunder der er advokater. Alle som en, er skeptiske med at gemme data ude i skyen. De har alle deres egen server, som de så i stedet har adgang til eksternt fra.

Hvilket er sjovt, for ser man på risikoen for at filer bliver kompromiteret er væsentligt højere ved egen server, end den er ved DropBox og de andre Cloud-tjenester.

Tilmeldt 21. Mar 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere brugt Navision, hvilket mange af mine kollegaer tillige benytter. Det er min opfattelse, at det er en meget omkostningsfuld løsning med et hav af funktioner, som jeg meget sjældent benyttede. Systemet er dog på mange måder fremgragende. Mit behov er blot mindre og anderledes. Data ligger ved den løsning, jeg havde, også eksternt.

Jeg er således mere bekymret over omkostningsniveauet ved de traditionelle advokatløsninger end sikkerheden ude i skyen. Derimed ikke sagt at sikkerheden ikke er af høj prioritet. Sikkerheden skal naturligvis være i orden og leve op til standarden, der anbefales for advokater.

Derfor er det interessant for mig at få afdækket udbuddet af gratis Cloud-løsninger vedr. dataopbevaring med høj sikkerhed.

Jeg har umiddelbart ikke et behov for et integreret bogførings- og dataopbevaringssystem.

Med venlig hilsen
Advokat Michael Wallin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Lidt off-topic.

Spørgsmål fra en novice.......Hvad er Cloud???

 

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

M.V. Hvenegaard:
Hvis du vil have et billigt og brugervenligt regnskabsprogram synes jeg du skal kigge på DynAccount, de lancerer først deres program den 15. April, men jeg var rundt og kigge på diverse regnskabsprogrammer på Iværksættermessen i Køge her sidste weekend og DynAccount var helt sikkert det der så mest interessant ud, i stedet for at være modul baseret får man en komplet løsning men stadig til en yderst attraktiv pris. Jeg var også rundt og kigge på Billy'sBilling, Economics, samt et par mere - og som sagt, DynAccount var i mine øjne det bedste all round. Dertil skal det jo selvfølgelig nævnes at vi alle har forskellige preferencer og jeg synes derfor selv du skal prøve nogle demo versioner af de forskellige for at se hvad der er mest dig (bemærk DynAccount først har officiel launch den 15. april).

Først og fremmest, tak til M.V Hvenegaard for de pæne ord! Det varmer så dejligt :)

Nu hvor vi alligevel er nævn, vil jeg lige oplyse at Dynaccount nu er lanceret og fuld tilgængeligt. På www.dynaccount.com kan du prøve vores Live Demo (så behøver du ikke at oprette dig for at se hvad vi kan!).

Til dem der så syntes det ser spændende ud, er der 2 måneders gratis prøve.

Skulle vi så  se, at få styr på den økonomi? :)

Dbh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)