Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få problemer? Hjææælp!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

Jeg har taget springet ud i affiliate marketing, og da jeg næsten er færdig med min hjemmeside, finder jeg ud af at der er en der har præcis samme idé som mig, og at den eneste forskel (ud over at min selvfølgelig er meget bedre.. og så har den flere artikler/posts) er at min webpage hedder .dk, og den anden som eksiterede i forvejen hedder .com

Ellers er det samme idé (dog uafhængigt af hinanden, men det er jo også ret svært at finde på noget originalt).

Mit spørgsmål er så - kan jeg komme i vanskeligheder her? Hvordan med rettigheder - har han "patent" på hans idé, eller er internettet åbent, så længe at jeg ikke decideret har tyvstjålet noget?

På forhånd tak,

Kammersgaard.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kammersgaard.

Hvis du ikke har kendt til eksistensen af den andens hjemmeside da du byggede din, så burde der ikke være nogen problemer Wink

Så har du jo i sagens natur ikke kopieret noget som helst fra ham; men har fundet ud af at markedsføre dig uden at kopiere noget.

Det svarer til, at du har opdaget, at der er nogen der har fundet på at sælge tøj på nettet og får samme idé.

Så du fremstiller en hjemmeside, der også sælger tøj på nettet.

Hvem skulle have noget imod det når du bare selv har skrevet dit indhold og ikke har kopieret billederne uden at få lov?

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men hvordan beviser jeg liiige det i byretten, hvis nu en dag det skulle komme så vidt (det gør det selvfølgelig ikke)..

Jeg vil selvfølgelig gerne fortsætte med min idé, da jeg har haft det sjovt med at opbygge min side, og vil derfor synes det vil være kedeligt at tage den ned igen før den overhovedet er kommet på benene.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo ligesom ham anklagen skal komme fra og det er ham der skal bevise, at du har stjålet noget fra ham.

Da det ikke er tilfældet har du jo ingen problemer, for det har du jo ikke Smile

Hvad skulle han da påstå?

Hvis han ikke kan finde kopieret tekst eller billeder fra han site så er det da tydeligt, at du ikke har kopieret noget.

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak Christian :)

Du har ret, der er intet kopieret tekst eller billeder.. Og opsætningen er min hjemmeside er med WordPress - så det er jo standard at der er "tags" "categories" "search" og så videre - at der også er det på hans, det er jo som sådan ikke noget der kan være copyright på..

Men heller ikke URL'en? Det er ret skræmmende at jeg først har set det nu, efter jeg er færdig, og ikke havde kontrolleret det inden..

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke lige se problemet.

At han har et .com domæne med samme navn hvor du har et .dk ser jeg ikke umiddelbart som et problem så længe domænet ikke er et registreret varemærke.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor tage sorgerne på forskud, hvis du ikke mener den holder i byretten allerede nu, så slet den..

Der er ingen grund til at selv fremstille problemerne

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen sorger, har jeg besluttet mig for. Der findes mange andre hjemmesider med samme koncept, hvis navnet bliver et problem kan jeg skifte det.

Har lanceret siden i dag!

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Der er ingen sorger, har jeg besluttet mig for. Der findes mange andre hjemmesider med samme koncept, hvis navnet bliver et problem kan jeg skifte det.

Har lanceret siden i dag!

Hvad er det præcist du har lanceret? Håber ikke det er copenhageninsider.

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er CopenhagenInsider, jo. Hvorfor skriver du det på den måde?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)