Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingspåkrav ... hvad gør jeg nu?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre haft en rigtig kedelig oplevelse og har haft to sager i retten. Der har været lidt problemer med at få papirerne udfyldt rigtigt, men nu har jeg hvert fald fået betalingspåkravene. Vil det sige at jeg har ret til, at få pengene tilbage men mangle at opkræve dem?

Hvad gør jeg så nu?

Håber I kan hjælp :-)

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du være mere præcis med, hvad du har modtaget fra retten ?

I en sag, der starter med et betalingspåkrav (i stedet for en stævning) træder fogedrettens påtegning i stedet for en dom. Du har vundet sagen, når du har fået påtegningen.

Alt efter, hvordan du har sat krydserne i betalingspåkravet, så vil sagen automatisk fortsætte i fogedretten som en sag om foretagelse af udlæg med henblik på inddrivelse af gælden.

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

I rubrik 7 er der ...

  • Krydset ja til at jeg ønsker betalingspåkravet forkyndt.
  • Krydset nej til at fogedretten automatisk iværksætter udlæg.
  • Krydset ja til at retssagen automatisk skal indledes i civilretten, hvis ...

Kan du bruge det til noget?

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vil sagen være slut fra fogedrettens side, når skyldner ikke har indsigelser.

Når har du fået din påtegning, og du har krydset nej til automatisk udlæg, så stopper sagen dér.

Hvis du vil have sagen fortsat med udlæg, vil det være en ny sag, hvor påtegningen er din "billet" til fogedretten.

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan havde jeg også mere eller mindre forstået det. Så må jeg havde det i fogedretten igen. Er det de samme papirer jeg skal udfylde én gang til eller hvad gør jeg nu?

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, for du har jo fået din påtegning, og man kan som udgangspunkt kun få dom/påtegning een gang for det samme krav, med mindre man har en utrolig god grund til, at man har brug for en ny dom.

Hvis du starter forfra med et nyt betalingspåkrav, så beder du skyldner om at betale den samme regning to gange.

Det, du ønsker nu, er at få fogedretten til at foretage udlæg for din påtegning/dom.

Der er ingen blanket til det. Det er bare et brev, hvor du opgør dit krav med renter, beder fogedretten om at foretage udlæg for beløbet, og vedlægger dit fundament (adgangsbilletten til fogedretten), der i din sag er påtegningen.

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok fint. Beløbene er opgjort i papirerne fra retten, så det er vel bare de beløb jeg skal bruge. Skal jeg bare henvise til sagsnumrene eller skal jeg vedlægge kopier?

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg endte med at ringe til Fogedretten for at være helt sikker på det sidste jeg spurgte om. Jeg skulle selvfølgelig sende udskriften af dommen med. Tak til Ulrik for svarene!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)