Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A-kasse eller ej

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 5
Fra  Pegasus Foto og Video Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har luret lidt i debatten omkring A-kasse, for at finde ud af hvilken jeg skulle vælge.

Men jeg syntes jeg kan se på debatten, at det er spild af tid og penge, fordi A-kasserne ikke er gode nok til at rådgive, og at a-kasser for selvstændige kun udbetaler penge når man IKKE er selvstændig mere.

Så mine spørgsmål er så:

Er der noget godt ved at være i a-kasse som selvstændig?

Og hvis der er, hvilken er så bedst?

Venlig hilsen Lars Q

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:25

Jeg var i krifa valgte det i tidernes morgen pga de både havde fagforening og a-kasse og nogle af de andre gule fagforeninger brugte dem som a-kasse og jeg så en fordel af have det samlet i samme hus.

Da jeg gik fra alm. job til selvstændig med aps havde jeg den mulighed at jeg kunne få penge fra a-kassen når jeg ikke arbejde på firmaet. Reglerne var jeg ikke kunne få for de timer hvor jeg arbejde i firmaet og jeg ikke tænkte på firmaet.

Så min holdning er at det kan være en fordel at være med af en a-kasse. Samtidig får man også nogle fordele rabatter hvis man er medlem af deres fagforening. Hjælp og råd osv.

Jeg er jo også en fordel hvis noget skulle gå galt. Kan godt sige at det er ikke sjovt at komme på kontanthjælp.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:33

Lars Qvick:

og at a-kasser for selvstændige kun udbetaler penge når man IKKE er selvstændig mere.

Hvorfor skulle en a-kasse udbetale penge, hvis du ikke er arbejdsløs?

A-kasserne tilbyder en arbejdsløshedsforsikring og ikke en etableringsydelse.

Jeg hader at være bussemand, men hvis du ikke har afviklet din virksomhed, er du ikke arbejdsløs.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)