Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-Conomic kan ikke udregne korrekt moms. Hvordan retter jeg det?

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen. Jeg har en meget træls fejl i E-conomic

Subtotal: 4.095,00
Moms: 1.023,77
Total: 5.118,77


Her er en bundlinje taget fra en af mine fakturaer i e-conomic. Hvis i lige selv tager en lommeregner frem kan i se at momsen burde bliver 1023,75 og ikke 1023,77. Altså e-conomic regner forkert. Kreditorfakturaen jeg har modtaget og betalt er altså på 5118,75, men når jeg bogføre den i e-conomic bliver det 5118,77. Når jeg nu prøver at bruge e-conomics bankafstemningsmodul så kan jeg ikke afstemme 2 beløb med hinanden hvis de ikke er ens. Altså skal jeg ind og lave en manuel rettelse på 2 øre.

Mit spørgsmål er nu: Hvis jeg går ind i kassekladden og kreditere varesalg med 2 øre, og debitere bankkontoen med 2 øre vil det så virke, eller skal jeg ind og lave en lagerregulering og nedskrive en af de købte vare med 2 øre for at det vil virke.


Synes det er lidt træls at skulle ud og lave en manuel regulering fordi at mit regnskabsprogram ikke kan regne korrekt moms, men har kontaktet e-conomic og de mener ikke at problemet er noget de vil bruge tid på at rette. De siger at problemer kommer når man får en faktura på vare der ikke koster et lige beløb. Så kan e-conomic ikke finde ud af at afrunde det korrekt. Og det må jeg åbenbart leve med. Så nu vil jeg bare gerne vide hvordan jeg manuelt går ud og retter mine fakturaer sådan at jeg kan afstemme dem i bankafstemningsmodulet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder virkeligt tosset hvis E-conomic laver en ørefejl ved mange fakturaer og det ikke er noget de retter. Du kan jo lave en konto i driften til øreafrundinger og bogføre som du skriver mod banken, for det er da surt ikke at kunne lave en korrekt afstemning mod ens bankkonto, men det kan da ikke være standarden hos E-conomic at den laver fejl hvis en faktura ikke er på et "lige beløb"??

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ringede til dem og fik svaret at det ikke var noget de ville prioritere. Jeg har en vare som koster 649.5 og det er den der laver fejl. Har overvejet at spørge min leverandør om ikke han kan runde prisen op eller ned men synes heller ikke det kan passe at det skal være nødvendigt.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lyder sgu mærkeligt, hvis de ikke vil prioritere det. Korrekt udregning er jo noget af det vigtigste i et regnskabsprogram.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Apr 07
Indlæg ialt: 198
Fra  5tel ApS Maxtel.dk ApS Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelund

Jeg synes du skal skrive i deres forum, starten tråd med en lækker tone, så er jeg sikker på at nogen lytter. Nogen skal nok kommentere problematikken i din tråd. Skab lidt positiv fokus omkring problemet. Efter min erfaring er det bare noget som virker :-)

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelund

Kan det ikke være at du mangler at angive en konto til øreafrunding så den dermed ikke laver en post på øreafrunding.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelund. 

Jeg kan se du allerede har snakket med vores support omkring det, så du har jo fået en forklaring :).

Jeg vil dog bare lige være venlig at henvise til en af vores artikler på vores hjælp/e-copedia(hvis du ikke allerede har set den). Denne artikel beskriver lige præcis det senarie du oplever. håber det kan give lidt inblik i hvordan det hele fungere :)

Mvh 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Friis:

Denne artikel beskriver lige præcis det senarie du oplever. håber det kan give lidt inblik i hvordan det hele fungere :)

Ja, hvis bare jeres system fungerede, som I beskriver det i artiklen her.

Det gør det bare ikke i virkeligeheden!

Peter, prøv lige at læse trådstarters problem, og så læs den artikel du refererer til. Så vil du se, at problemet må ligge et helt andet sted...

Jeg oplever også kunder, som kan have helt op til 10 øres fejlberegning på deres faktura, i forhold til, hvad der er korrekt.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..det er en fejl..som Economic absolut bør prioritere højt.

 

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg kan meget vel have misforstået det. Jeg har har været i e-conomic support 8 måneder og ikke stødt på problemet før. Så med fare for, ikke at have kendt det konkrete eksempel kan det meget vel være.

Det  afsnit jeg refererer til i artikelen er det aller sidste. Her får du vist hvordan momsen bliver udregnet på hver linje. De sidste billed i artikellen viser problematikken ved flere decimaler. Efter et snak med vores teknikere, kan jeg forstå at vores moms-motor kører med 2 decimaler. 

For min og andres skyld ville det være godt med et lidt mere detaljeret eksempel så vi kan se hele "udregningen".

Mvh 

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)