Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura via e-mail ???

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle Aminoer )

Først  får i lige spørgsmålet...  dernest en beskrivelse af min problemstilling...

 

Er der nogle af jer der har erfaring med udsendelse af faktura via e-mail, for så er her et par spørgsmål jeg søger noget viden om!!!


  1. hvor stor en procentdel af udsendte fakturaer på e-mail bliver betalt?

  2. Hvad gør jeg med dem der i visse tilfælde ikke betaler?


 

Jeg arbejder på en ny hjemmeside som tilbyder en online serviceydelse til brugerne af sitet. Tilgang til sitet sker via en gratis online tilmelding, inkl. bekræftelsesmail til den tilmeldte e-mail.

 

Når en bruger tilmelder sig sitet er der en given gratis-periode, derefter fortsætter medlemskabet fortløbende med afregning enten månedsvis eller kvartalvis.

Sitets indhold er af erotisk karakter, og det må derfor formodes at visse brugere vil sætte pris på anonymitet, derfor min bekymring vedr. om jeg skal sende faktura med snailmail (Post DK) kontra e-mail ???

 

Kan du se, eller har du erfaring med flere problemstillinger vil jeg meget gerne hører fra dig.

 

Mvh.

Tommy

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis de først har fået deres indhold skal du ikke regne med at særligt mange betaler. Få forudbetalt på kreditkort istedet.

Alfa og omega er anonyme registreringer på kontoudtog m.m. så sørg for at have et neutralt selskab (eller samrabejd med et), der står for opkrævning af penge.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy

 

Mine erfaringer med faktura på email har vist mig at 100% af dem bliver betalt. Men nu handler jeg mest med firmaer.

 

Det du vil gøre lyder som den måde jeg kører www.onlinebutik.biz på. Når gratisperioden er ved at løbe ud, så bliver der sendt en faktura til kunden. Bliver denne ikke betalt inden for en bestemt dato, så bliver adgangen lukket. Når fakturaen er betalt, så er der åben adgang for kunden indtil næste gang den ikke er betalt.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved fra en af mine kunder som er i samme branche, at det er helt, helt nødvendigt med forudbetaling og automatisk genereret faktura, som kunden selv kan vælge at hente eller lade være.

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy.

 

Jeg bruger selv regnskabs programmet Summasummarum, der har indbygget email del og lagerstyring.

Det jeg gør er at jeg sender fakturaen til kunden via programmet summa summarums mailprogram og på fakturaen kan man skriver alt med betalings muligheder.

For mig virker det og jeg har kun få der skal skubbes lidt til engang imellem, før de betaler.

Det smarte ved systemet er, at jeg kan sende påmindelse ud til kunden på den faktura de skylder penge til mig på og efterfølegnde sende 1. rykker og 2.rykker og tilsidst sende mail om at deres sag er videregivet til inkasso (den aftale med inkasso skal man så oprette først)

Jeg har ikke de store problemmer, så jeg kan anbefale dette program.

Send mig en mail, så sender jeg dig en pris for programmet, hvis du ønsker det....du kan prøve det gratis inden du køber det, men så er der en begræsning på 300 posteringer. (jeg kan sende dig en gratis version via email eller på cd.)

Man kan få programmet i flere niveauer, så kontakt mig for evt. interesse.

Hilsen

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar

Dato: 21-05-2007 00:28:52 Forfatter: Anette/Inloco Jeg ved fra en af mine kunder som er i samme branche, at det er helt, helt nødvendigt med forudbetaling og automatisk genereret faktura, som kunden selv kan vælge at hente eller lade være.

Hej Anette, ved du navnet på din kundes hjemmeside, måske jeg kunne få nogle gode idéer...

 

Er der ellers nogle der kender til at opkræve penge via sms når det drejer sig om indhold af erotisk karakter, hører jeg gerne fra jer. Jeg ved godt at der for nylig blev lukket for den ellers brugte metode, men der må da findes en (smutvej)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-05-2007 13:27:24 Forfatter: Tommy Kristoffersen
Tak for jeres svar

Dato: 21-05-2007 00:28:52 Forfatter: Anette/Inloco Jeg ved fra en af mine kunder som er i samme branche, at det er helt, helt nødvendigt med forudbetaling og automatisk genereret faktura, som kunden selv kan vælge at hente eller lade være.

Hej Anette, ved du navnet på din kundes hjemmeside, måske jeg kunne få nogle gode idéer...


Er der ellers nogle der kender til at opkræve penge via sms når det drejer sig om indhold af erotisk karakter, hører jeg gerne fra jer. Jeg ved godt at der for nylig blev lukket for den ellers brugte metode, men der må da findes en (smutvej)


 

Grunden til at den blev lukket var at teleselskaberne brugte det forkerte nummer. I hht. deres rammeaftale skal de bruge en særlige serie for at måtte sælge erotisk indhold på mobilen. Derfor er "smutvejen" kun at bruge den nummerserie til det indhold. ;)

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
[/QUOTE]


Grunden til at den blev lukket var at teleselskaberne brugte det forkerte nummer. I hht. deres rammeaftale skal de bruge en særlige serie for at måtte sælge erotisk indhold på mobilen. Derfor er ''smutvejen'' kun at bruge den nummerserie til det indhold. ;)

[/QUOTE]

Den nummerserie (16xx) ville jeg også meget gerne bruge, men teleselskaberne vil ikke åbne for den (endnu) indtil videre har den ladet vente på sig i over 3 år

Men de taber jo også en hel del penge nu (de tager ca 50% af hver overtakseret sms) så mon ikke den er godt på vej den nye serie.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy
Jeg kan ikke oplyse dig om navnet på hjemmesiden uden at have spurgt min kunde først, men send mig en PM med dine kontaktoplysninger, så skal jeg sende dem videre, hvis du er interesseret.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 19. Jan 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Undskyld jeg bryder ind i tråden, men jeg står med et problem omkring e-mail funktionen i fakturering. Når jeg vælger "e-mail til" i faktura-vinduet og klikker på "OK" bliver jeg i et nyt vindude bedt om tilladelse til at SummaSummarum må bruge mit e-mail program (Outlook). Lidt efter dukker følgende fejlmeddelelse imidlertid op:

MAPI forsendelse mislykkedes (fejlkode 21). Tjek at
1) dit e-mail program er MAPI kompatibelt
2) MAPI-serveren er aktiv, selvom e-mail programmet ikke er startet.

Er der nogen, som kan hjælpe med at løse problemet?

Bedste hilsner
Jens Bruun Kofoed
3BM I/S


Jens Bruun Kofoed Partner i 3BM I/S
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)