Kan forstå at den nyere side, pinterest.com er det helt store, men måske det kun er mig, men hvad vil man kunne få ud af at være på siden? |
Hej Allan!
Jeg har selv brugt Pinterest gennem længere tid, men det er endnu ikke så udbredt i Danmark.
Langt størstedelen af brugerne er stadig kvinder og derfor er der blevet pinned meget mode og den slags, men flere og flere mænd begynder at bruge det.
Men for at forklare, hvad du kan bruge det til, kan jeg komme med et lille eksempel:
Forestil dig at du ejer en webshop (med sportstøj f.eks.), så kan du lave boards for hver kategori du har (løbesko, løbetøj, cykeltøj osv) og smide de bedste af dine produkter ind på hvert board.
Via Pinterest kan folk så vælge at følge din virksomhed, eller de kan vælge at følgende enkelte af dine boards - og de bliver dermed opdateret på de produkter du smider ind (og du kan linke disse 'pins' til din webshop).
Hvis de 'liker' eller 'repinner' nogle ting de kan lide, bliver det vist hos deres followers, som måske også vælger at gøre det. På den måde får du spredt dine produkter ud til, potentielt, over en million brugere.
Og hvad mere er, så kan du tilføje dine boards til forskellige kategorier som pinterest har oprettet - f.eks. sports, outdoors, fitness eller hvad det måtte være, og dine pins bliver nu spredt ud til alle som har interesse indenfor de områder.
Det kan godt lyde indviklet, men kort sagt er fordelene:
- Du kan markedsføre dine produkter til folk, der har interesse
- Potentielle købere kan følge din virksomhed og blive opdateret
- Brugere kan repinne og/eller like dine produkter - og dermed sprede dem ud til deres followers
- Få produkterne vist i Pinterest' kategorier