Hej! Jeg har de sidste mange måneder arbejdet på at starte eget firma op. Jeg vil starte mit eget agentur, evt. eget produkt, og sælge nogle varer. Jeg har i den forbindelse været i dialog med et utal af udenlandske fabrikker. Nogle har været bedre end andre, men de har alle været meget imødekomne, og jeg er stadig i dialog med nogle stykker, og skal nok lykkedes. Det har dog været svært, at finde frem til fabrikkerne i Polen, Bulgarien, Tyskland, Holland, belgien osv. Og jeg har brugt mange timer på at finde dem. Både via messer og online. Imens har mit hoved snurret, for er der mange, som har det som mig? Altså går med tanken om at starte eget, men har problemer med at finde frem til de ønskede samarbejdspartnere/fabrikker/agenturer? Det burde ikke være så vanskeligt, at finde en kommende businesspartner. Hvad nu hvis de interesserede var ét sted? I dén forbindelse har jeg fået en idé, som jeg gerne ville have nogle input/kommentarer på. Hvis der fandtes en online database/portal, hvor alle udenlandske fabrikker/producenter, som mangler en agent i Danmark, kunne vise sig frem. Ville DU (som kommende selvstændig) så benytte dig af siden? Ville DU betale for kontaktoplysningerne? Hvis ja, hvor meget? Ville det blive endnu en jobindex, jobzonen osv, eller ville hjemmesiden have sin berettigelse? Ville det kunne fungere i praksis, at få skabt kontakt til så mange fabrikker, at det ville fungere? Er der noget om snakken, når man hører at agenturer er ved at være en uddød race, fordi de ikke kan konkurrere med de store kæder? hmm... tænke tænke... |
ideen er go
Du kan jo lave en undersøgelse af om der er behov for den. Spørgeskema, survey, lave en amino-survey, poll etc etc
Eller læg ud i dit prof. netværk og se hvad de siger, og evt få dem med på at udvikle den