Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DC på test side

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været ved og lave nyt design på den ene af mine sider og har derfor lavet en testmappe på et af mine andre domæner.

Hvis vi nu siger siden hedder minside.dk og i forbindelse med mit nye design har jeg haft lavet en test på domænet andenside.dk/minside. På andenside.dk/minside har der været det samme indhold, men indholdet har været blokeret for søgemaskiner.

Hvis Google nu har kigget forbi vil den så se indholdet som DC? Og hvad kan jeg gøre andet en og slette indholdet på andenside.dk/minside ?

Mvh Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

301 redirect til de ønskede sider. Søg på det, der har tidligere været indlæg med .htaccess scripts til hvordan du redirecter et helt site. ellers søg på google.

m.v.h.

Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:40
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian,

Du kan jo via. din .htaccess fortælle Google at lige præcis den side ikke skal indekseres! Så får du intet DC ud af det, men selvfølgelig heller ikke noget SEO værdi. En god idé ville være at forfatte en hel ny og unik tekst til andenside.dk/minside. På den måde får du linkjuice til minside.dk såfremt at det gøres ordentligt :-)

Håber det går!

Mvh Olivia

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:51

Kristian T:
På andenside.dk/minside har der været det samme indhold, men indholdet har været blokeret for søgemaskiner.

Du har svaret lige der ;-) Hvis indholdet har været blokeret for søgemaskiner, kan der jo ikke være tale om DC, eftersom ingen søgemaskine har set det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 21:54

Thomas Rosenstand:
Hvis indholdet har været blokeret for søgemaskiner, kan der jo ikke være tale om DC, eftersom ingen søgemaskine har set det.

Jeg synes at have læst flere steder at man ikke kan regne med at Google læser robots.txt, og på den måde stadig få indekseret en side/mappe. Er det korrekt? 

 iPhone 6

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:00

Heine:

Thomas Rosenstand:
Hvis indholdet har været blokeret for søgemaskiner, kan der jo ikke være tale om DC, eftersom ingen søgemaskine har set det.

Jeg synes at have læst flere steder at man ikke kan regne med at Google læser robots.txt, og på den måde stadig få indekseret en side/mappe. Er det korrekt? 

Nu er der jo ingen, der nævner robots.txt her - hans sider kan jo også have haft en "noindex" på.

Og nej - det er ikke korrekt, at man ikke kan regne med læsning af robots.txt (forudsat den er korrekt lavet). robots.txt udelukker crawl af indhold men ikke indeksering af selve URL'en. Læs mere her: http://www.concept-i.dk/blog/sadan-bruger-du-robotstxt.html

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:57

ellers benyt canonical tag til at fortælle på hvilken side indholdet skal indexeres til

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:12

J. Deleuran:

ellers benyt canonical tag til at fortælle på hvilken side indholdet skal indexeres til

Hvordan? Når nu siderne er blokeret for søgemaskiner? Og dermed også: Hvorfor?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:27

Thomas Rosenstand:

hvorfor: Tja - eftersom han spø'r har det nok ikke været med noindex, men nok med robots.txt

hvordan: sætte den der skal indexes til at være canonical for den der ikke skal indexes, og så naturligvis sørge for efterfølgende at sætte no-index på testsiderne

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:06

J. Deleuran:

Thomas Rosenstand:

hvorfor: Tja - eftersom han spø'r har det nok ikke været med noindex, men nok med robots.txt

hvordan: sætte den der skal indexes til at være canonical for den der ikke skal indexes, og så naturligvis sørge for efterfølgende at sætte no-index på testsiderne

Jamen hvorfor forvirre den stakkels mand på et højere plan? Han fortæller jo, at sitet er blokeret for søgemaskiner. Det levner os med to scenarier:

1. Sitet er blokeret med noindex: Ingen DC og ingen grund til at gøre noget som helst.

2. Sitet er blokeret med robots.txt: Ingen DC og egentlig helle ringen grund til at gøre noget. Og er det med robots.txt, hjælper det jo intet at sætte canonical tag ind, eftersom det ikke læses grundet blokeringen.

Så trådstarter: Hvis testsitet er blokeret, er du ikke i nogen problemer. Og så gælder reglen: If it ain't broken - don't fix it.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)