Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg være lejer i mit eget aps?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 15. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Fra  Nic-el Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skaffet mig en bygning, som jeg vil køre mit lille nuværende hobby firma ud fra.

der var to lejligheder i bygningen, den ene lejlighed er lejet ud til en person.

den anden er ikke i brug, må jeg på på lovligvis være lejer fra mit eget aps, om jeg flytter bygningen over i et aps.

hvor de 2 lejligheder er nok til at dække udgifterne af drift, hvor jeg så har gratis tag over firmaet.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:21

Det kan jeg ikke se noget forkert i.

Det ville være mere forkert at du lod dig få en billiger husleje end den anden lejer. Som nogle nok ville gøre ved evt. at lave lejekontrakten med nogle krav at du selv skal malelejligheden, osv. osv. Og hvis den anden lejer skal have nye vinduer så få en regning hvor dine egne vinduer er incl. der finden nok nogle som ville prøve at få en billig leje og få firmaet til at betale for lejligheden.

Men en anden måde kunne være at køre den over lønnen jeg ved ikke om det er muligt og en billiger måde.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Gråsten
Tilmeldt 15. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Fra  Nic-el Skrevet kl. 12:36

Hej Lykkebjerg.

Tak for hurtigt svar, det jeg har er en bygning som er godt delt op, der er selfølgeligt nogle mindre projekter jeg skal i gang med, det skulle der også være rig mulighed for når jeg sejler på 3 uger turnus.

og hvor jeg kører mit firma med meget lav profil så jeg bedre kan ordne bygningen, når jeg er hjemme.

Jeg var bare i tvivl  om jeg kan leje en lejlighed fra mit eget aps, det er godt at få svar på.

de forventede lejeintægter pr år bliver for lejlighederne ca 84.000 eller 96000 kr pr år

muligheder er for at lave en mere uden at det skal koste noget, de resterende kvm skal lejes ud til erhverv der er en lejer i sigte, rest vil jeg selv bruge til min hobby virksomhed.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 07:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Njorderen:

Jeg var bare i tvivl  om jeg kan leje en lejlighed fra mit eget aps, det er godt at få svar på.

Du må godt bo til leje i en lejlighed, som er ejet af dit ApS.

Vær dog opmærksom på, at du kan blive beskattet af fri bolig til hovedaktionær, selvom du betaler husleje.

Læs evt. denne sag:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1792976

Jeg vil derfor anbefale dig, at du søger SKAT om et bindende svar, inden du tager beslutning om, hvorvidt det er en god idé at gøre, som du påtænker.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)