Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering - Whitehat - Blackhat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO og søgemaskineoptimering skik og etik

Jeg har siddet og bladret lidt igennem de forskellige tråde her på Amino og læst historier om dårlig og god SEO og Whitehat og Blackhat, hvilket får mig til at tænke på om hvor grænserne i realiteten går for disse begreber – og vil liste nogle eksempler op.

Spørgsmålet kunne jo på denne baggrund være, hvilken metode er den fineste og hvilken er den grimmeste. Øjne som ser har jo forskellige holdninger, og er den ene metode i grunden finere end den anden?????

Ja og nu kommer spørgsmålet jo nok, bruger i nogle af disse metoder – hertil kan jeg kun svare ja, det gør 99% af alle SEO virksomheder i en eller anden form.

Men hvorfor nu dette ???

Når personer herunder nye Aminoer spørger om deres løsninger nu holder, og om firma X har gjort et godt job – og deres urler listes op på websteder, der mere eller mindre alle har noget snavs af en eller anden art i forhold til søgemaskinernes guidelines -  og mange kloge hoveder staks begynder, den helt store analyse af den nye Aminos websted , og kommer med alle mulige advarsler mv. er det den stakkels person der offentliggør sit websted, der bliver SORTEPER, hvis omtalen bliver ekstraordinær stor omkring sit websted, og det pilles ud enten som en kombination af en egentlig anmeldelse eller kontrol fra en redaktør, han kan efterfølgende ikke bruge analyserne til ret meget. Når han skal til at søge om genoptagelse og købe annoncering i stedet. ( Surt show for ham / hende ).

Post forespørgsel til en du har tillid til.

Derfor kan jeg kun advare mod at poste url er i et åbent forum, hvis der er tvivl om substansen på webstedet  – Det du bør gøre er at finde en af dem du her har tillid til, og poste det som en PM i stedet for - og hvis det på webstedet ikke er så godt, få ryddet op i snavset på baggrund af denne analyse.

SEO Politi

HUSK der findes ikke noget SEO politi ( ingen af nævnte metoder herunder er strafbare i juridisk forstand ) – det er søgemaskinerne der sætter egne grænser for, hvad de vil optage i deres indeks.

Leverandører

Der findes forskellige leverandører af søgemaskineoptimering, om de er gode eller dårlige tager jeg ikke stilling til og vil ikke være dommer her,  det er et spørgsmål om tillid og referencer - Virksomhederne udfører jo det stykke arbejde de har aftalt med deres kunder, hvilken metoder der i så fald anvendes er ligeledes et forhold imellem leverandør og kunde.

HVILKEN METODE ER DEN FINESTE ??????

Noscript modellen

Noscript modellen - anvender noscript tags med forskellige nøgleordssammensætninger – er det noget der gavner brugeroplevelsen eller er det lagt på kun til søgemaskinerne ????

Efter min overbevisning er intensionerne for dette tags fra starten af, at f.eks sider i flash og lign har mulighed for at indeholde eksakt samme indhold som billedfilen, hverken mere eller mindre  og give en mulighed for placering på søgetjenesterne, med sites opbygget på denne måde.

Framede sites - rammesider

Framecloaking – Gemte nøgleord ( Sider der i hvert fald ikke er genkendeligt på websitet )  sammensætninger i disse tags er det for brugeroplevelsen eller er det for søgemaskinerne ??????

Disse tags er efter min overbevisning skabt til, at sider med rammer kan finde en navigations struktur ved brug af disse tags - ellers vil indekseringen af undersider blive svær for søgemaskinerne og dette gør at sider med rammer kan anvendes med et udbytte – det kan så diskuteres om det er smart med rammer, men det er en anden diskussion.

Sider opbygget i tabeller

Sider opbygget i tabeller, hvorfor er flere udstyret med flere 1px gif filer ofte 4 – 5 stykker - Er det for at styre indlæsningsrækkefølgen på websitet eller er det for

Wececureit René
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:03

// Jesper Skov

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:49

Hej Jesper

Det er det principielle i metoderne jeg efterlyser - jeg har arbejdet med søgemaskineoptimering siden 1999 og startet i den spæde afdeling med test og hvad det nu hed dengang – fænomenet var nyt man prøvede af komme ind på de søgetjenester med sine dengang flotte udviklede sider - Dengang var det den hotte AltaVista og andre søgemaskiner der var in i de snævre kredse. Udviklingen har så taget fart, fra vaklende og usikre gang i barne sko, Ja, hvor kunne man afsætte søgemaskineoptimering i 1999 ( ingen steder ) – det var svært, mange anede jo ikke engang, hvad en søgemaskine var for en størrelse, når de sad med deres modem og koblet op på datidens internetopkoblinger med 28Baud modem, famlende rundt i blinde. I 2000 og 2001 begyndte de første større opgaver at komme på banen – jeg var med i flere store projekter for teleselskaber, rederier, banker, disse firmaer var begyndt så småt at se værdien i denne form for markedsføring – og var med i rådgivningsdelen hos en af de største banker her i landet, da de fik udviklet et nyt CMS system der kunne rewrite urlér.

Derfor kan jeg sige at have gået hele vejen fra spæde forsøg og opgaveløsninger til i dag og udført løsninger inden for snart set alle former for SEO – spændende fra den hvideste hvide til den mørkeste mørke der findes på markedet, og vil i al beskedenhed nævne, at vi nok har udviklet en af Verdens mest intelligente IP cloaking engines, der kører i dag – Den kører dagligt på over 2000 domæner World Wide, samt indhenter data herfra, hvorfra alle tænkelige og utænkelige scenarier kan anvendes ud fra genereret logfils data til videreudvikling af produktet.

Det er mere det principielle, der er spændende, for hvor går grænsen for god og dårlig SEO – Jeg får ikke morgenkrydderen galt i halsen over nogen manipulerer søgemaskinerne, og ligger ej heller søvnløs om natten over det. Det er søgemaskinernes problem, og typisk er de jo mest interesseret i at sælge deres reklamepladser, og tager venstre side resultaterne med som et onde, Der sker så det i perioder prøver de at rydde op i disse resultater, og det er her grænserne skal fastslås ( god og dårlig seo)

Nu har jeg gennemgået de fleste tråde med SEO her på Amino og kan se der tales meget i metaforer ( billedsprog ) Værktøjsterminologi  med knibtænger , hammer, skruenøgler mv. så jeg vil prøve at illustrere det på samme måde her.

Hr. Olsen ønsker at bygge et hus på sin strandgrund og får et arkitektfirma til at tegne huset og stille kravspecifikationen ( Søgemaskinernes guidelines ) der står huset skal bygges uden brug af søm, og altanen skal være placeret med udsigt over vandet.

Entreprenør HM A/S læser på tegningerne og kan se de ikke kan udføre opgaven uden brug af søm, men siger, vi bruger to små søm og en lille hammer ( en eller anden form for SEO hvid/lidt sort ) – så ser arkitekterne, det sku nok ikke.

Entreprenør Julius N. læser ligeledes de samme tegninger og konstaterer, at han heller ikke kan få altanen til at sidde i den højde, uden brug af søm og han vælger en lægtehammer og flere søm ( en eller anden form for hvid/lidt sort seo ), og siger, det ser arkitekten nok ikke.

Entrepernør NK. Hansen – læser tegningerne og sætter huset op uden søm, køber nabogrunden og placerer en altan her, anvender en sømpistol og ligger en glider ud over til huset – her har altanen ikke noget med huset at gøre, med ejes af entreprenørfirmaet, der så vedligeholder altanen, men brugerne af huset kan nu sidde og nyde solen her. ( IP cloaking )

Det er på baggrund heraf jeg stiller spørgsmålet, jeg principielt er fuldstændig ligeglad med, hvordan andre firmaer optimerer, så længe det er noget der er aftalt imellem køber og sælger, så er de risikomomenter der findes ved det produkt de har købt, vel gennemgået – Det jeg syntes er synd, er at folk poster deres urlér i åbne fora - og nemt bliver SORTEPER,

Wececureit René
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)