Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

virksomhedsomdannelse til drift+holding. Er det gjort fornuftigt mht. bankindestående?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen tak for svar folkens.

Det lyder til at det bare skal udloddes til holding selskabet. Jeg tager detaljerne med min revisor.

Hvis det udloddes er der vel vandtætte skodder mellem de to selskaber? Forstået på den måde at kommer der et erstatningskrav til driftselskabet og det går konkurs trækkes holding selskabet ikke med ned?

Er det ikke korrekt?

Såfremt der er tale om denne mellemregning kunne jeg forestille mig at der i forbindelse med erstatningskrav ville gøres krav om at dette 'lån' skal indfries således at mit holdingselskab bliver ramt...

Rent gætværk da jeg ikke har forstand på det, men det er jo selvfølgelig vigtigt at pengene sikres skulle det ske at drift går konkurs.

igen tak...

mvh Ivan

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ivan,

I princippet korrekt. Udlodder du udbytte til holdingselskabet er dette sikret imod driftsselskabets kreditorer.

Jeg ved ikke hvilken mellemregning I taler om, men det er klart at såfremt overskuddet overføres til holdingselskabet som et lån så har driftsselskabet en fordring på holdingselskabet og denne vil eventuelle kreditorer i driftsselskabet naturligvis kunne søge sig fyldestgjort i ligesom den også vil indgå i en evt. (gud forbyde det) konkursbehandling af driftsselskabet.

Så nej, jeg vil råde dig til at lade være med at ekselere i alle mulige (og umulige) kreative løsninger når nu en simpel udlodning som kan gennemføres næsten dd. er skattefri.

/Banditten

Tilmeldt 2. Dec 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver udlodning og igen mange tak for svar.

Og god påske om snart Smile

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)