Er der nogen Aminoer der har erfaringer med konsortiedannelse eller at byde ind som underleverandør på en delaftale? Og hvad er jeres holdning til hele SKI systemet? Vi sælger efterhånden en del til det offentlige og tit siger de at vores priser er 50% billigere end hos de firmaer der er med i deres SKI aftale. Jeg er så sur over det offentlige hvad ligner det at lave sådan noget lort af en bunkeaftale der KUN tilgodeser store virksomheder??? Meningen med SKI er som følger: ----------Staten sparer halv milliard på indkøbDe indkøbsaftaler, der er blevet indgået fra 1. januar i år ser ud til at kunne spare staten for hele 480 millioner kroner. Der er dog endnu kun indgået aftaler og ikke foretaget deciderede køb. Regeringen fremlægger senere i år en strategi for offentlige indkøb, som kommer til at have fokus på at fremme innovation og understøtte grøn omstilling. -------------------- Faktum er bare at de steder jeg har arbejdet er priserne som tilbydes gennem en SKI aftale næsten 50% dyrere end hvis den offentlige institution havde købt direkte hos virksomheden. (Jeg har bl.a. arbejdet på et hotel og for at være med i SKI aftalen betalte vi boksen så de penge skulle jo selvf. ind gennem prisen) Det kan godt være at det er nemmere for indkøberen at handle med virksomheder der har faste aftaler med staten men billigere for skolen eller institutionen bliver det i hvert fald ikke. Og det er næsten umuligt for en lille virksomhed at komme med i en sådan storaftale. Nu er dette skrevet i effekt men det minder for mig at se næsten som offentligt støttet og opfordret KARTELdannelse... Det var lige et surt opstød. Men jeg er meget interesseret i at høre jeres holdning og jeres erfaringer.. Mvh Thomas |
smid lige en pm