Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår hænger man på et afgivet tilbud?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis en bilforhandler, hvor min bil har været til service, sender et brev med mit navn og med min bils reg.nummer og tilbyder mig originale alufælge inkl. dæk til en given pris, hænger de så på den eller kan man altid tale sig udenom?

Jeg spørger fordi de har sendt en pris på et alufælge der slet ikke passer på min bil, (fik oplyst efter telefonisk henvendelse at prisen var for 14" og min skal min. have 16" men størrelsen figurerer ikke på tilbudet.) selvom de jo udfra reg.nummer snildt ved hvad der passer (mindst 16")

Ved godt det ikke er et iværksætterspørgsmål men der er jo en masse herinde der ved noget om reglerne ang. handel og annoncering...

Kunne aldrig finde på at gå videre med det ift. forhandleren, men ville alligevel godt vide om det er korrekt at man bare kan spamme folk med et tilbud og så ikke stå ved det?

Skal lige siges at prisen var sat til 4745,- og ja det er godt nok billigt hvis de skulle passe på min bil, men alligevel ;-)

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:37
Et tilbud er som udgangspunkt bindende så snart modtageren har læst det, hvis tilbudsgiveren skal tilbagekalde det skal tilbagekaldelsen komme samtidig med tilbudet (f.eks. et brev  sendt samme dag). Dit eksempel lyder dog lidt mere indviklet, det lyder jo som om at de har lavet en fejl, så ved jeg ikke om de er bundet af det eller ej.

Du kan læse mere i aftaleloven (bl.a. paragraf 1 og 7) her.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 14:08
Kære Rene

Det afhænger helt af, hvad der konkret står i tilbuddet, men da jeg fornemmer, at der ikke står noget konkret, er det dem der skal bevise, at du burde vide, at tilbuddet ikke indeholder dine fælge-størrelser. F.eks. hvis de har skrevet "pris fra kr. xx". 

Tilbuddet er stilet direkte til dig, med angivelse af dit reg.nr. på bilen, og de har haft bilen til service. De må derfor have vidst, at du vil tro, at tilbuddet er rettet mod din bil. Af "Klarhedsprincippet" fremgår:
"Opstår der tvivl om forståelsen af en aftale, og har det pågældende aftalevilkår ikke været genstand for individuel forhandling, fortolkes vilkåret på den måde, som er mest gunstig for forbrugeren. Den erhvervsdrivende har bevisbyrden for, at et aftalevilkår har været genstand for individuel forhandling."

Jeg vil på denne baggrund mene, at du er berettiget til at få dine 16'' fælge til den tilbudte pris, medmindre der er gået lang tid, siden du fik at vide, at tilbuddet kun vedrørte 14'' fælge.

Under alle omstændigheder er det dårlig markedsføring, og det synes jeg du skulle sige til dem. Jeg synes også du skal presse dem lidt, for at få dine fælge til den angivne pris.

Mange hilsner

Susanne

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)