Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb hos et engros firma i Holland, er det så incl. moms?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man køber hos et engros firma i holland, er det så incl. moms? altså skal momsen være oplyst?

Jeg skal bestile vare i dag og kan ikke rigtig se om den pris de oplyser er med eller uden moms? Når man har lavet sin bestilling og skal til betaling får man oplyst en pris men der står ikke om det er med eller uden moms?

Håber nogen kan hjælpe.

Lotte

Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:05

De regler er vist ret indviklede, men måske kan du finde den rigtige information her:

www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu

Business coach

Fra Helsingør
Tilmeldt 29. Oct 11
Indlæg ialt: 28
Fra  Partybutikken ApS Skrevet kl. 18:33

Hej Lotte,

Når vi handler i Holland er det uden deres moms. Det kræver at du oplyser dit cvr. nummer til dem første gang.

Lars K

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:58

Lars K:
Når vi handler i Holland er det uden deres moms. Det kræver at du oplyser dit cvr. nummer til dem første gang.

Og som en tilføjelse, skal du huske at sikre dig at den pågældende virksomhed rent faktisk kan finde ud af de regler.

Vi har en enkelt leverandør i Tyskland, der ikke kan finde ud af at fjerne momsen. Vi har været i kontakt med dem flere gange, men der er bare ikke noget at gøre. Vi køber selvfølgelig kun hos denne leverandør, hvis det er strengt nødvendigt. Men det har i hvert fald lært os, at det er noget man skal huske at undersøge :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 28. Jan 12
Skrevet kl. 19:09

De har mine oplysninger om mit cvr nr. mm. Man kan nemlig ikke bestille hos dem uden moms nr. På den bestilling jeg ar lavet, står der et beløb der skal betales men ingen oplysninger om momsen?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:22

Lotte:
De har mine oplysninger om mit cvr nr. mm. Man kan nemlig ikke bestille hos dem uden moms nr. På den bestilling jeg ar lavet, står der et beløb der skal betales men ingen oplysninger om momsen?

Så lyder det som om, at det er gjort rigtigt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 28. Jan 12
Skrevet kl. 19:25

Men hvordan trækker jeg det så fra når jeg ikke ved hvor meget momsen er?

Tilmeldt 28. Jan 12
Skrevet kl. 19:36

Nu har jeg læst lidt;-) og kan se at man selv skal beregne erhvervsmomsen på 25% af fakturaværdien.

Kan nogen giv mig en hurtig forklaring på hvad jeg har givet for varen med moms?

Ex. Jeg har givet 1,98Euro for en vare. Hvad har jeg oprindeligt givet? ( det er mere hvad jeg kan tage for varen når jeg skal sælge den)

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 02:40

I dit regnskab skal du kreditere erhvervelsesmoms og debitere indgående moms med 25 % af varens pris.

Når du sælger varen skal du kreditere udgående moms med 25 % af salgsprisen.

Hvis du køber en vare uden for EU er det på samme måde, men det kaldes i stedet importmoms.

Den beregnede erhvervelsesmoms (og importmoms) modregnes, når du indberetter moms, så reelt udlignes det (bortset fra den udgående moms, som skal indbetales).

/Kjeld

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)