Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når konkurrenter pynter på sandheden..

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg vil gerne på en sympatisk måde kunne fortælle mine kunder at der findes nogle i samme branche der til tider pynter på sandheden - hvordan gør jeg det uden at træde nogen over tæerne?

Er det bedst at lade kunden selv brænde nallerne, med frygt for at de ikke søger videre eller skal man gøre noget før skaden evt. er sket?

-har brug for lidt imput her

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Bryllupsarrangøren:

Er det bedst at lade kunden selv brænde nallerne, med frygt for at de ikke søger videre eller skal man gøre noget før skaden evt. er sket?

-har brug for lidt imput her

Det er jo en smagssag hvad man mest er til

Personligt vælger vi at passe os selv og holde fokus på det vi kan styre: Vores egen forretning.

Hvad konkurrenterne finder på af julelege er alligevel ikke noget vi kan gøre noget ved. Så vi lader kunderne selv finde ud af, at der kan være en grund til at der er forskel på bl.a. priserne. Nogle kommer så efterfølgende til os, og andre gør ikke. Men vi kan altid se os selv i spejlet.

"What goes aound, comes around. Whether good or bad" :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være det ikke er helt på den måde dine konkurrenter pynter på sandheden, men fx er der jo inden for nogle brancher en tendens til at komme med én pris i et tilbud, og den dag fakturaen kommer er der alverdens andre tillæg.

Som om tilbudsgiveren ikke var klar over at der skulle sendes en faktura den dag han gav tilbudet? Og derfor sætter et ekstra fakturagebyr på!?  - I sådanne brancher, og hvis man ønsker at spille fair, der oplever jeg det som positivt i dialogen med kunden at gøre opmærksom på at man fx skal have en fuldstændig pris. 

Ligeledes med andre faldgrupper i branchen, så nævne hvad der kan være, det skaber tit også en større tillid, og øger chancerne for salg.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit råd vil være, at lade være med at nævne noget om konkurrenter overhovedet. Hold bolden på din egen banehalvdel.

Du kan jo understrege din egen holdning i din egen butik ved at skrive/sige sådan noget som: Vores priser holder og hos os får du ingen ekstra gebyrer, afgifter, tillæg osv.

mvh
Birte 

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 16:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er også mit råd; hold dig til din egen forretning. Man skal aldrig nedgøre eller tale dårligt om andre konkurrenter uanset deres metoder.

I stedet skal man blot pointere sine egne ting og så ellers lade kunden finde ud af det selv. Senere bliver det så endnu nemmere for dig at få kunden indenbords.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med de andre her.

Et gammelt ordsprog siger, hvis du ikke har noget godt at sige om en anden så hold kaje :)

( eller også var det min mor der engang sagde det)..

Det rammer dig selv at tale dårligt om konkurrenten - fremhæv hellere dine egne positive sider.

 

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 45
Fra  TR - Tømrer/Snedker Skrevet kl. 16:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil lige som Birthe, sige at man skal være meget varsom med at begynde og "hænge andre ud". Også selvom det måske er ens største konkurrenter. Bare tænkt over hvor stort et selvmål det kan give, vis det på nogen måde rygtes at man driver en forretning ved at "sladre" og "bagtale" andre personer eller virksomheder.

Det sker sikkert alle steder, men at have det prædikat, ser jeg i hvert fald ikke som særlig positivt.

Hold hellere fokus på hvor dygtig og engageret du/I selv er, og lad naturligvis kunderne få en oplevelse af at de er i helt trykke hænder med Jeres service

Thomas Rabech

Tømrer/snedker virksomhed der deltager i dit byggeri

TR - Tømrer/Snedker

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

vis køre mod konkurrenter og snakker dårligt om dem  taber du nærmeste lige vel hvad

de bliver med stor sikkerhed mere motiveret for at fjerne dig fra markedet, sådan vil mange tænke

du vil tabe kunder da mange jo hader konkurrenter bruger sin energi på at snakke dårligt om andre 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 20:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Christel,

Vi ved alle sammen godt hvem dine konkurrenter er , når det er kun os to der har markedet.

så jeg vil bede dig lade være med at komme med mærkelige kommentarer, vi begge ved at jeg er både lovlig registreret og at jeg kommer fra litauen og har boet i Miami i 4 år.....

kan du holde dig til din arrangementer og jeg holder mig til mine , markedet er stor nok til os begge to!

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 7 (63 indlæg)