Hej Amino brugere! Jeg er en knægt på 18 år med store forhåbninger med livet, jeg har lige besøgt nordens største uddanelses sted for piloter og ser min drøm om at blive pilot lysne sig mere og mere. Vi fik finansieringstilbud med hjem fra dvs. banker om lån til uddannelsen, den koster ca 750.000 kr. Bankerne kræver man stiller en garanti på 350.000 mindst. Det er mange penge som jeg overhovedet IKKE har, og som jeg på en eller anden måde skal tjene.. Anyways jeg drømmer om at starte mit eget flyselskab engang så jeg er herre i eget hus, det er noget jeg har drømt om siden jeg var en bette pjevs. Drømmen er kun vokset når jeg nu er blevet ældre, dog ser man ligesåstille realiteten i øjnene når pengene ikke er der. Der er sikkert nogle herude som også skulle stille garanti hos en bank når de skulle låne penge, men er der nogle smuthuller så pengene kan lånes uden finansiel garanti, som jeg ved finder sted da jobbene til piloter er der især når jeg personligt er villig til at flytte til et andet land for at få job. Men banken ser jo kun på finanserne og det lyder absurd i deres øjne at låne så mange penge uden en garanti udover de 150.000 flyskolen vil stille for dig. Er det overhovedet muligt at optage så store lån ca. (400.000 kr.) uden nogen finansiel garanti? Vh. Daniel Moth |
Uden nogle garanti, så vil jeg da ikke råde nogle til at låne dig pengene :-)
Hvad hvis din evne til at tilbagebetale beløbet er forsvindende lille, så kan du sidder forgælt de næste 20 år med det :) Tag et par hårde år med nogle lorte job, og vis bankerne at du kan tjene penge - så vil de være meget mere åbne overfor at tale om kredit... :)