Hej Jens Lund. Nu da du selv er i samme situation, hvordan kan du så mene at man har det som en blomme...? Sandheden er en hel anden og nu hvor de har lavet opstramninger og hele tiden er presset. Derudover er det vildt svært at, leve af dagpenge og bruger i den forbindelse også tiden på at få det til at løbe rundt, ved siden af mit projekt. Jeg har i den forbindelse, sat mig delvist ind i de regler med dagpenge og bierhverv - men dette er jo ikke lige emnet og min problemstilling pt. VH Jayfine |
------
Hej Jayfine,
Så meget desto mindre er det vel med at bruge "friheden" til at få dit projekt bearbejdet godt igennem - nu kan jeg ikke finde info om hvad det er for noget du er ved at kaste dig i lag med - men hvor vigtigt er det at banken "kaster penge efter dig" - underforstået, kan du få tingene til at komme fra start uden større startkapital?
Det kan jo være du kan skrue startkapitalen ned til et niveau hvor banken kan yde et mindre "forbrugslån" (det kan jo være en vej udenom deres bureaukrati - at du stikker dem en plade med noget forbrug, fremfor et iværksætterlån...).
Samtidig kan jeg ikke se hvorfor du ikke kan arbejde på din ide; forretningsplan og meget andet uden at blande din fagforening ind i det: Som jeg læser det er du jo ikke gået igang med noget mark-arbejde, ergo ej timer der skal modregnes dagpenge... eller tager jeg fejl?
En sidste bemærkning må så lige gå på det jeg har citeret fra din kommentar: Dagpenge gør ikke nogen rige - men hvis du har VILDT svært ved at leve af dagpenge må det da være et vink med en vognstang om enten et højt forbrug/for høje udgifter eller at du må se at få din idé omsat i indtægt ASAP - alternativet vil vi jo helst ikke forholde os til: lønarbejder for andre (det er jo derfor vi arbejder for os selv ).
MVH
Lasse