Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagpenge & Iværksætter

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jens Lund.

Nu da du selv er i samme situation, hvordan kan du så mene at man har det som en blomme...? Sandheden er en hel anden og nu hvor de har lavet opstramninger og hele tiden er presset. Derudover er det vildt svært at, leve af dagpenge og bruger i den forbindelse også tiden på at få det til at løbe rundt, ved siden af mit projekt.

Jeg har i den forbindelse, sat mig delvist ind i de regler med dagpenge og bierhverv - men dette er jo ikke lige emnet og min problemstilling pt.

VH

Jayfine

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:06
Dato: 19-05-2007 12:14:32 Forfatter: Jayfine

Derudover er det vildt svært at, leve af dagpenge og bruger i den forbindelse også tiden på at få det til at løbe rundt, ved siden af mit projekt.

------
Hej Jayfine,

Så meget desto mindre er det vel med at bruge "friheden" til at få dit projekt bearbejdet godt igennem - nu kan jeg ikke finde info om hvad det er for noget du er ved at kaste dig i lag med - men hvor vigtigt er det at banken "kaster penge efter dig" - underforstået, kan du få tingene til at komme fra start uden større startkapital?

Det kan jo være du kan skrue startkapitalen ned til et niveau hvor banken kan yde et mindre "forbrugslån" (det kan jo være en vej udenom deres bureaukrati - at du stikker dem en plade med noget forbrug, fremfor et iværksætterlån...).

Samtidig kan jeg ikke se hvorfor du ikke kan arbejde på din ide; forretningsplan og meget andet uden at blande din fagforening ind i det: Som jeg læser det er du jo ikke gået igang med noget mark-arbejde, ergo ej timer der skal modregnes dagpenge... eller tager jeg fejl?

En sidste bemærkning må så lige gå på det jeg har citeret fra din kommentar: Dagpenge gør ikke nogen rige - men hvis du har VILDT svært ved at leve af dagpenge må det da være et vink med en vognstang om enten et højt forbrug/for høje udgifter eller at du må se at få din idé omsat i indtægt ASAP - alternativet vil vi jo helst ikke forholde os til: lønarbejder for andre (det er jo derfor vi arbejder for os selv ).

MVH
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:10
Dato: 19-05-2007 18:05:52 Forfatter: Lasse Burholt
En sidste bemærkning må så lige gå på det jeg har citeret fra din kommentar: Dagpenge gør ikke nogen rige - men hvis du har VILDT svært ved at leve af dagpenge må det da være et vink med en vognstang om enten et højt forbrug/for høje udgifter eller at du må se at få din idé omsat i indtægt ASAP ...

Nu kender vi jo ikke Jayfine''s situation. For mig selv var det nemt at skære mit forbrug og mine udgifter ned til et minimum da jeg var single, men det er jo lidt anderledes hvis der er en familie som skal forsørges. Der kan jo også være andre ting som spiller ind.

Men jeg vil så også samtidig sige, at jeg ikke har mødt mange iværksættere som har startet sin iværksætterkarriere med en god solid løn. Rigtig mange starter med at kunne udbetale mindre end dagpengesatsen. Den første tid som iværksætter går som regel med at opsøge potentielle kunder, lave salgsarbejde etc. Det giver selvfølgelig arbejde, men en del kommer først flere uger eller måneder efter...

mvh Carsten

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:05

Men jeg vil så også samtidig sige, at jeg ikke har mødt mange iværksættere som har startet sin iværksætterkarriere med en god solid løn.

My point exactly... hvis det strammer gevaldigt til med dagpengene (og SÅ ringe er det jo heller ikke, alt taget i betragtning for ingenting at lave...) så bliver det da også en kamp det første stykke tid som iværksætter....!

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 21:32
Yeps. Netop det jeg forsøgte at komme frem til. Det er svært på dagpenge, men det er sq svære uden noget som helst som mange er nødsaget til i deres start periode. Derfor siger jeg det er luksus på dagpenge...

Men for at svare på tråden kan jeg sige at en god markedsføringsplan og markedsanalyse bringer dig langt i banken. Er selv lige færdig uddannet, har levet af SU so fare, så opsparingen er begrænset. Jeg siger bestemt ikke banken gav mig den fede rente, men efter at have surfet 5 banker fandt jeg endelig en bank under 7% i rente. Det tog også ca. 8 samtaler i 5 forskellige banker, men nu er det på bordet. Jeg ønsker dig alt held og lykke med opsporing af banker. Prøv dem i dit lokalområde. De er mange gange nemmere at snakke med

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)