Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagpenge & Iværksætter

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at starte en enkelmands virksomhed. samtidig er jeg på dagpenge og det er pokkers hårdt!  

I den forbindelse vil jeg gerne låne lidt penge til virksomheden og vil gerne skifte bank, da den nuværende er alt for dyr, meeeeen - møder desværre ingen positiv respons, da de syntes det er alt for usikkert, at få en nyopstartet virksomhed som kunde, som er på dagpenge og uden ejenkapital. 

Har i nogle gode råd eller har prøvet noget ligende??

De bedste hilsner

Jayfine

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 02:26
Dato: 17-05-2007 12:10:18 Forfatter:Jayfine
Jeg er ved at starte en enkelmands virksomhed. samtidig er jeg på dagpenge og det er pokkers hårdt! 

I den forbindelse vil jeg gerne låne lidt penge til virksomheden og vil gerne skifte bank, da den nuværende er alt for dyr, meeeeen - møder desværre ingen positiv respons, da de syntes det er alt for usikkert, at få en nyopstartet virksomhed som kunde, som er på dagpenge og uden ejenkapital.

Har i nogle gode råd eller har prøvet noget ligende??

De bedste hilsner

Jayfine

Hej Jayfine

Du skal (hvis ikke allerede har gjort det) lave en fin forretningsplan med et tilhørende budget og så kontakte feks

måske du er heldig...

Mit råd til dig er, tag noget lønarbejde og start din virksomhed i din fritid

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44
Jeg vil bare sige mange tak, for de gode råd og jeg vil het sikkert kikke nærmere på den side.

Jayfine

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 13:57
Hey

En prof. forretningsplan og markedsføringsplan kan give rigtig meget i den forbindelse. Det skal vise du er seriøs med dit projekt og vil arbejde for det. Så tror jeg nu også du skulle kunne få en lån, alt efter størrelsen selvfølgelig. Men mon ikke de forstår du også skal leve og derfor er på supplerende dagpenge?.

Du må prøve i flere forskellige banker, hvis ikke du allerede har prøvet det. Det er tit at de små lokale sparekasser er flinkere til at hjælpe os små virksomheder igang.

Held og lykke med det!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Hey Hey.

Jeg er helt bevist om at jeg skal have min FP i top og arbejder flittigt på den.

Nu har jeg kun henvendt mig til en bank - en internetbank, hvor jeg ikke nåede længere end at, fremsende mine personlige papirer, da de afviste mig og ikke ville tage chancen. Jeg havde dog ikke tænkt mig at opgive, pga. af et afslag, men jeg kunne forstille mig at, der vil komme flere - så måske jeg skulle vedhæfte FP, samt budgetter med papirene, så de ikke er i tvivl om min seriøsitet.

Less is more

Jayfine

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 14:31
Jeg vil råde dig til at kigge ned i en lokal bank, hvor de personligt kan komme til møde. Der er den store forskel at en bankrådgiver der sidder overfor dig kan se hvor meget du brænder for dit projekt, det er noget der er ret vigtigt. Lokale banker støtter også i højere grad op om lokale iværksætter, det er ihvertfald min erfaring.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:32
Hej Jayfine,

Det at være på dagpenge går sjældent hånd i hånd med at være iværksætter. Har du snakket med din A-kasse om det? Det var jo lidt kedelig hvis de en dag sendte et stort girokort med krav om tilbagebetaling af udbetalte dagpenge pga. du har kørt virksomhed ved siden af. Så hvis ikke allerede du har snakket med A-kassen, så få det gjort.

Jeg er iøvrigt helt enig med Henrik. Få dig et arbejde, eventuelt på deltid, og start firmaet op ved siden af. Da jeg startede som selvstændig for fire år siden kvittede jeg mit fuldtidsjob, og byttede det ud med et deltids eftermiddags/aftenarbejde (anden virksomhed). Det betød godt nok at jeg mere end halverede min løn, men det gav mig mulighed for at starte op uden at sætte mig i gæld. Der var ingen interessekonflikter med det nye deltidsjob, og jeg havde dagstimerne til at starte firmaet op i (fordel hvis man skal kunne kontaktes af kunder, leverandører etc.).

Som iværksætter kan man ikke altid være kræsen mht. hvor dyr/billig banken er. Det kan sommetider være nødvendigt at acceptere ringe vilkår - det er trods alt bedre at få finansieret et projekt til en høj rente, end slet ikke få det finansieret

Jeg har selv oplevet at min bank, som jeg ellers har haft et lunkent forhold til som iværksætter, har tilbudt mig bedre vilkår uopfordret. Det skete i forbindelse med at jeg gik fra at drive en enkeltmandsvirksomhed til at være en del af et større selskab. Ifølge banken vurderede de at jeg var blevet en mindre risikabel kunde  Så selvom det ser dystert ud nu, så er der lys for enden af tunnellen!

mvh Carsten

Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:19
Hej Jayfine

Har du prøvet hos Merkur Bank?

Hilsen

LotteM

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40
Hej Lotte.

Næ, er de venlige?

VH

Jayfine

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 17:34
Hej Jayfine. Du må da have det som blommen i et æg. Du får dagpenge og kan arbejde på dit firma det da luksus. Desværre syntes a-kasser sjældent at det er noget de skal betale for. Så jeg vil, som carsten skriver, råde dig kraftigt til at tænke på hvilke aktiviteter du søsætter mens du modtager dagpenge. Hvis du ligepludselig går hen og bruger mere end 19 timer på dit nuværende firma, kan du ikke betragtes som job søgende, ergo er du ikke berettiget til at modtage dagpenge. (Står selv i det problem )
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)