Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskud i virksomhed på selvangivelsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har prøvet at finde svar i tidligere posts, men jeg kan ikke finde noget, der matcher præcis mit problem.

Jeg skal selvangive for 2011, og jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg kan tillade mig at angive som ”underskud” på min enkeltmandsvirksomhed. Jeg fik først oprettet virksomheden d. 24/11-11, men jeg begyndte med eksterne udviklere at lave hjemmesiden allerede d. 20/01-11. Undervejs skiftede jeg udvikler og domæne, da jeg skiftede forretningskoncept, og denne nye hjemmeside begyndte jeg at udvikle d. 25/09-11. Forretningskonceptet er udelukkende online, og virksomheden kan kun fungere med en hjemmeside. Tidslinjen for mine udgifter ser således ud:

21/01-11 – 800 USD

12/02-11 – 800 USD

08/03-11 – 540 USD

25/09-11 – 150 USD + 165.75 USD

18/11-11 – 100 USD

24/11-11 – Enkeltmandsvirksomhed oprettet

Jeg har fakturaer og kontoudtog på alle transaktioner.

Hvad må jeg skrive på min selvangivelse (hvis noget?) som underskud i min virksomhed for 2011?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh,

Mark

Tilmeldt 31. Jan 11
Skrevet kl. 19:02

Anyone? Skype-Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33

Hvis du har afholdt udgifterne i forbindelse med dit erhverv - ja så er der fradrag for det hele. Men husk at tage indtægterne med.

/Henrik

Tilmeldt 31. Jan 11
Skrevet kl. 20:09

Hej Henrik

Tak for dit svar!

Virksomheden har endnu ikke haft indtægter, da siden først bliver lanceret i denne måned. Den første hjemmeside, som jeg fik lavet, ligger ikke online længere (jeg har det hele offline), og betalingerne fandt sted mere end 6 måneder før stiftelsen af virksomheden, men kan jeg stadig retfærdiggøre, at det er i forbindelse med virksomheden?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh,

Mark

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal adskille moms og skat. Det afgørende er om du kan forsvarer at disse udgifter har haft  nogen tilknytning til ditforsøg på at tjene penge.

At din virksomhed er registreret har kun betydning i forhold til momsen. Du kan godt have drevet virksomhed i skattemæssig hensende uden at være momsregistreret.

Om du har fradrag eller ej er en skønssag. Hvis jeg var dig ville jeg medtage udgifterne i mit regnskab og så være forberedt på at SKAT måske underkender det. Hellere det end ikke at tage udgiften med -  for SKAT kommer ikke og fortæller dig hvad du har glemt at medtage.

/Henrik

Tilmeldt 31. Jan 11
Skrevet kl. 20:33

Hej Henrik

Endnu en gang tusind tak for dit svar og din tid. Det var meget informativt. Jeg forsøger at sende det hele afsted og afventer skat.

Hav en god aften!

Mvh,

Mark

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)