Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma på to adresser

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg står for at få nogle lokaler til ét af projekterne i min bix.

Firmaet bliver ved med at have adresse herhjemme, men enkeltprojektet rykker altså ud i et lokale for sig selv.
Hvordan stiller det mig i forbindelse med brug af firmabilen fra mit hjem til de det ny lokale?
Hvordan stiller det mig i forbindelse med fradrag for kontormøbler m.v.?
Kan firmaet købe kontormøbler af mig selv i privat handel og dermed trække dem fra i regnskabet - prisen bliver naturligvis fair?

Eller vil myndighederne blot se det som et forsøg på at unddrage sig moms på firmabilen osv.?

Håber nogle af de talkloge kan hjælpe her?

mvh Hans
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:08

I håb om at skabe lidt ekstra opmærksomhed om mit spørgsmål skriver jeg lige denne linie.

Hans

Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 08:24

Hej Hans

Sådanne som jeg ser dit spørgsmål, ser jeg ikke noget problem i, at du erhverver dig kontormøbler til dine nye lokaler. Så længe at priserne på de kontormøbler er fair og de bliver placeret i lokaler, som intet har med dig privat at gøre, ser jeg heller ikke noget problem i, at du har et privat indskud af kontormøbler.

Med hensyn til firma bil og moms syntes jeg den er lidt svære, der kan jeg være lidt usikker på, hvordan de vil skønne den situation. Men der har du mulighed for, at bede om et bindende svar fra SKAT. Hvis du kigger på denne side. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=210335&vID=0

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 20:04

Hej Hans.

Der er intet galt i det du gør. Indskyder du nogle af dine private møbler i din virksomhed til erhvervsmæssig brug sidestilles det med salg. Værdien af aktiverne skal opgøres til handelsværdi og kan fratrækkes i virksomheden - eventuelt afskrives.

Kørsel mellem dit private hjem og de nye lokaler vil bliver anset for erhvervsmæssig kørsel de første 60 dage. Herefter bliver kørslen som udgangspunkt privat, da stedet nu udgør en fast arbejdsplads. Men der er mange undtagelser, så det er vanskeligt at sige helt nøjagtigt.

Håber du kan bruge svaret.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)