Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af frugtpresser i Nigeria - ABB - SCAM?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig og 4 andre venner står over for lidt af et dilemma, men nok om det senere, - først vil jeg lige forklare hvordan vi endte, hvor vi er endte.

Vi går alle 5 drenge på HTX i Viborg, hvor vi den 17 oktober, deltog i en konkurence ved navn DEA, Danish Entrepreneurship Awards, her havde vi en opstilling med vores produkt, - en frugtskærer.

Nu her den 06. Marts er vi så blevet kontaktet af en Hr. Oba Shongwe fra Nigeria, om at han gerne vil bestille over 12,500 eksemplarer af vores frugtskærer.
Som i nok kan se er vi nu stillet overfor en problemstilling der hedder hvorvidt denne Hr. Oba kan stoles på, og om det her er et "scam", - jeg har indsat emailen som vi alle 5 er blevet kontaktet med nedenunder.

på forhånd tak for hjælpen.

M.v.h.
Andreas Neil Jensen

"Dear Members of Kalos Corporation,

I am Mr. Oba Shongwe, Accounts Manager of ASEA Brown Boveri Limited in Nigeria.

I have an important business proposition for you.

On November 17th, 2011, I personally saw your fruit cutter at Danish Entrepreneurship Award 2011.

And I was very impressed.

I, and the rest of the staff, highly believe that your product has a strong market here in Nigeria.

I’m hoping to buy 12,500 fruit cutters from you as a first try.

If they sell well, I will be willing to buy more.

You will receive a fixed deposit valued US$ 250,000.00 (Two Hundred Thousand US Dollars) if you are willing to take my offer.

Half of the money will be sent on beforehand though my company Bank Account in Western Union. Consequently, my proposal is that you will produce the product and I will handle the transportation (shipping) and sale here in Port Harcourt, Nigeria.

We shall employ the services of an attorney for drafting and notarization of the necessary paperwork and to obtain the necessary documents and letter of probate/administration, here in Nigeria, in your favor for the transfer.

We’re really hoping you will consider our offer. If you are interested, please reply immediately to my private email: obashongwe@gmail.com Upon your response, I shall then provide you with more details and relevant documents that will help you understand the transaction.

You should observe utmost confidentiality, and rest assured that this transaction would be most profitable for both of us. Awaiting your urgent reply. Thanks and regards, Oba Shongwe"

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:38

Hvis det var mig, så ville jeg godt nok se nogle penge før jeg overhovedet begyndte og tænke på at sende det til ham. 

Ellers må i prøve og tjekke hans baggrund, men det er nok heller ikke så nemt. 

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 14:42

Western Union = Altid scam. Sorry mates.

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 14:43

Der er noget der falder i øjnene ved mig, og det er at det er sendt fra en gmail? Men håber da ikke det er Scam :)

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 14:44

For det først er det underligt at han skriver fra sin private adresse, og ikke firmaets. Derudover lyder en pris på 120 kroner per enhed som meget. Hvor mange i Nigeria vil købe en frugtskærer til 150?

Mit bud er at han på et tidspunkt vil kærve noget forudbetlaing for advokatens arbejde, og så er du belvet hustled.

Og det stærkeste bevis af dem alle? Nigeria Surprise Enhver opfordring til forretning fra nogle i Nigeria via mail lugter jo langt væk.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 15:01
Kontakt ABB Groups kontor i Nigeria (abb.com). De kan vel hurtigt be- eller afkræfte det.

På deres hjemmeside kan du se kontaktoplysninger.

Firmaet er jo reelt. Og beskæftiger sig også med blandt andet fødevarer. Og forarbejdet er gjort godt.

Chancen er nok størst for at det er en scammer, der intet har at gøre med ABB. Men du mister intet ved at kontakte ABB og spørge.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02

SELVFØLGELIG er det da scam! Det stinker langt væk! Alene ordlyden er nok, og de lovende udsigter.

Hvis du vil tjekke noget, så få indholdet bekræftet hos ASEA Brown Boveri, men IKKE ASEA i Nigeria...

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:33

Du benytter da bare et mellemled til at holde pengene. Det kaldes vidst escrow og er ret normalt når det kommer til pakker der sendes i den retning, eller hvis de har en stor værdi.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristoffer Broholm:
Western Union = Altid scam. Sorry mates.

Kunne det tænkes, at du har lyst til at uddybe dit svar med en begrundelse?

Mvh Alexander Ahle Bæk

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 16:20
Poul Madsen:

SELVFØLGELIG er det da scam! Det stinker langt væk! Alene ordlyden er nok, og de lovende udsigter.

Hvis du vil tjekke noget, så få indholdet bekræftet hos ASEA Brown Boveri, men IKKE ASEA i Nigeria...

ABB har kontorer i hele verden. Og kontakter man afdelingen i Nigeria, via ABB.com, så er man da også sikret. ABB i Danmark kender næppe til medarbejderne på andre kontinenter.

Ingen grund til at gå helt i panik.

Men ja. Ordlyden gør det overvejende sandsynligt at det er en scammer. Ingen taler penge, før man har indledt en god kontakt. Lyder for gennemtænkt - ligesom når et barn lyver.
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)