Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg åbner butik :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Fra  HN Gavekurve Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Efter 5 år som webshop skal jeg nu pr. 1. maj åbne min fysiske butik sammen med min webshop. Det glæder jeg mig naturligvis rigtig meget til - Nu kan jeg udstille mine varer på en bedre måde, og nu kan jeg markedsføre butikken på en anderledes måde - Udfordringer der forhåbentlig driver mod mere salg og mere succes:)

Men så kommer der jo også andre spørgsmål, som jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig med? Når jeg skal holde åbningsreception, må jeg så udskænke vin? Kender I reglerne omkring dette område?

Smagsprøver i butikken af vin - må man det? Eller skal man holder det et andet sted (så det bliver privat arrangement)?

Glæder mig til svar fra jer kyndige mennesker : MVH/Helle /http://www.hngavekurve.dk  

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 11:37

HN Gavekurve:
Smagsprøver i butikken af vin - må man det? Eller skal man holder det et andet sted (så det bliver privat arrangement)?

Det er enkeltstående arrangement, så hvad jeg ved skulle der ikke være noget galt i det.

Men ring og spørg det lokale politi.

Vi har selv haft lavet et arrangement og der havde vi ikke nogle problemer 

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:42

Hej Helle

Jeg har mange års erfaring med at bistå virksomheder der forhandler fødevarer - hvilket I jo gør. Du er meget velkommen til at sende mig en PM med dit telefonnummer og/eller E-mail, hvorefter jeg vil kontakte dig.

Mvh

Jørgen

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:44

Hej Helle,

Tillykke med du åbner butik. Ja netop indenfor dit felt kunne jeg sagtens forestille mig det vil være en kæmpe fordel at kundenre kan komme og mærke kvaliteten. Og hvis du alligevel laver tingene selv - kan du slå to fluer med et smæk.

ang vin. hmm den kender jeg ikke reglerne for.

Alle Aldre Kan Få Glæde Af Løbehjul På Tilbud.

Fra Århus
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Fra  HN Gavekurve Skrevet kl. 14:09

Man kunne måske ringe til politiet for at få "tilladelse" til at afholde reception  - men er der ikke noget med at hvis det er en privat sammenkomst  - eller får man så SKAT på nakken, når man skal trække udgifterne fra - Er der nogen der er inde i det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14

HN Gavekurve:

Man kunne måske ringe til politiet for at få "tilladelse" til at afholde reception  - men er der ikke noget med at hvis det er en privat sammenkomst  - eller får man så SKAT på nakken, når man skal trække udgifterne fra - Er der nogen der er inde i det?

Du kan rolig holde reception - formoder jo den er åben. Så kan det jo som minimum betragtes som salgsfremstødende initiativ...
Med mindre du forventer HA, Bandidos eller flere tusinde mennesker til din reception er Politiet absolut ikke særlig interesseret i receptioner...

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:36

Tillykke med butikken ;)

Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:12

Det tror jeg da gerne du må. Der bliver jo serveret vin til stort set alle receptioner og også ved f.eks. offentlige ferniseringer i kunstgallerier.

Business coach

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 16:14

Først og fremmest Tillykke med det;-)

---

Ja, du kan ringe og spørge dit lokale politi eller nærmeste område - om tilladelse, men ellers tror jeg nok du må da jeg selv har oplevet at nogle har gjort det i Vestsjællandscenteret :)

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 16:25

Jeg siger også tillykke.

God idé med en shop. Der er masser af synergi mellem både webshop og butik.

Mht. vinen, så vil jeg også sige at du roligt kan gøre det. Igen sålænge det blot er en enkelt dag og det ikke er til gene for andre, så kan du vidst roligt gøre det :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)