Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advisory board - hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er blevet anbefalet at nedsætte et advisory board for min socialøkonomiske virksomhed.

Det har jeg ikke prøvet før, så nu undersøger jeg lidt om emnet.

Er der nogen herinde, der med succes har sammensat et advisory board fra bunden?

Formålet for mig skulle være at få hjælp og rådgivning til at vækste

Min virksomhed www.media-now.dk - er et grafisk bureau sat i verden for at skabe fleksjobs i den grafiske branche. Jeg har én ansat pt, men vil gerne have flere.

Jeg forestiller mig følgende brancher kunne være repræsenteret i boardet: Den kreative, den lovgivningsmæssige (beskæftigelse), den "bløde" / socialrådgiver / psykolog / HR (?), en vækst ekspert fra erhvervslivet, måske en revisor, én de ved noget om markedsføring/PR...

Nogle siger, at disse deltagere så skal have lov af deres arbejdsgivere til at deltage i advisory boardet i arbejdstiden, og hvordan gør man det attraktivt for arbejdsgiveren? (fordi de støtter en socialøkonomisk iværksætter, tager socialt ansvar, for grafisk design til fordelagtig pris, ... andet?)

Og kunne man måske endda finde interesserede deltagere herinde?

Spændte hilsner

Trine

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tine,

Det jeg vil anbefale dig, at gøre indledningsvist, inden du nedsætter et advisory board, er at gøre dig helt klart, hvad du ønsker deres hjælp til.

Der kan være forskel på de kandidater, der vil være egnet til at bringe dig flere kunder, større netværk (via deres måske store "hubs") og fungerer som ambassadører, ctr. dem der vil kunne give dig forretningsmæssige/økonomisk/pr-mæssig eller juridisk sparring.

Nogle gange kan man være så heldig, at de kan opfylde begge ønsker, men da et advisory board ofte kun mødes én gang i kvartalet, er det vigtigt - for at du kan få det fylde udbytte af dem - at du gør dig klart, præcis hvilke udfordringer du ønsker deres hjælp til. Ellers kan board arbejdet godt gå hen og blive en "hyggelig snak" men uden konkrete mål, der kan følges op på. 

Hvis man lægger møderne først eller sidst på dagen, vil de fleste kunne være fleksible i forhold til deres job, men i princippet er det korrekt at arbejdsgiveren i udgangspunktet skal give tilladelse. 

Når det så er sagt, er det min erfaring (som board- deltager), at en virksomhed kan få utrolig meget ud af sparring med et advisory board. Held og lykke!

Bedste hilsner

Pernille Ørskov

Advokat, Lund Elmer Sandager,

Tlf, 33300200, pni@lundelmersandager.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)