Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

netbetaling fra udland - hvilken type ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Dec 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Da jeg forestiller mig, at hovedparten af mine kunder til min fremtidige netbutik, er bosiddende i England (muligvis også USA) er jeg interesseret i råd vedr. netbetaling.
Jeg har kigget på Pay-Pals site, samt de 2 webshop-udbydere, nævnt i anden anledning her på sitet, Dandomain og Scannet.
Det er fristende med en "færdiglavet" webshopmodel (ikke design men funktion), men jeg er lidt i tvivl om de 2 sidstnævnte kan "handle" med Engelske/Amr. kreditkorts (og jeg ved ikke, hvilke der er mest udbredt i de lande - American Express og Mastercard??)
Har nogen erfaringer med PayPal systemet ? Så vidt jeg forstår, har de den (smarte) funktion, at kunder kan betale via mail, altså de behøver ikke have en PayPal-konto eller et visa/betalingskort, for at handle...
.... hvis man ikke abonerer på en færdigfabrikeret-funktionel webshop, findes der så bøger/andet med råd om hvordan etc. man sætter en site op med diverse funktioner til shopping ?
mvh Lene
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:30

Hej Lene,

Der kan du se hvor SPAMfighter får sine betalinger fra. Oversigten viser, at man er godt kørende med VISA og MasterCard. Ganske interessant, taget i betragtning hvor mange forskellige betalingsløsninger der findes...

mvh Carsten
Tilmeldt 16. Dec 05
Skrevet kl. 15:08

Hej

Tak for det
Jeg kan dog ikke se (jeg kender ikke Spamfighter) om sitet hovedsageligt har danske/skandinaviske kunder. Jeg kan se, at der øverst i indlægget er nævnt PayPal, som åbenbart også er en mulighed på den side. Måske er det til brug for andre europæiske og amerikanske kunder ???

vh Lene
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:19
Halløjsa - kender du ikke SPAMfighter???

Det er Jubii stifteren Martin Thorborgs virksomhed - og det er også ham der driver dette forum

Se evt. her, mht. lande SPAMfighter har solgt til: http://www.spamfighter.com/community_countries.asp 

Linket er fundet ved søgning på "spamfighter" og "lande" her på forumets søgefunktion...

mvh Carsten
Tilmeldt 16. Dec 05
Skrevet kl. 15:26

Hej

okay, jeg vidste så ikke lige hvad Martin T lavede "efter" jubii :)
Takker igen for linket
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:02
Hvad angår PayPal, så er der mange Amerikanere, Canadiere, Australiere Englændere og Tyskere der køber med det betalingsmiddel. Små 10 % af vores omsætning kommer der fra, så det er et must hvis man handler med de lande.

Dbh Martin
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 17:09
Hej Lene,

PayPal virker på den måde at jeg som kunde opretter en konto hos dem - en slags elektronisk bankkonto.
Jeg kan enten overføre et beløb og have stående hos dem, eller jeg kan når jeg handler betale det præcise handelsbeløbet med mit betalingskort.

Har mange gange handlet i USA, hvor jeg har betalt via. PayPal med VISA - har virket perfekt.
Det bør dog at det ikke bør være den eneste betalingsmulighed, da mange ikke gider oprette en PayPal-account, hvis de kan finde
produktet andet steds, hvor det er muligt at betale med betalingskort uden at oprette sig. Kender det fra mig selv.

Samtidig har jeg læst om mange skrækhistorier, hvor butiksejere har store beløb indestående hos PayPal, som ikke kan finde ud af at udbetale disse. Når jeg betaler med PayPal på din butik, ryger min indbetaling ind på din PayPal-account, hvorefter du skal sende en "invoice" for at få beløbet udbetalt på din konto. Som sagt har det ikke altid været lige til.

Mht. betalingskort og færdigshops, presser de fleste flere penge ud af en, end hvad rimeligt er.
Alle shops understøtter i bund og grund alle betalingskort. Nogle er bare så smarte at tage ekstra for evt. udenlandske kort, selvom de ingen ekstraudgifter har hermed.

For at kunne bruge betalingskort skal du have en aftale med PBS. Du kan læse mere på www.betaling.dk
Priserne finder du her: http://www.pbs-international.dk/d4684623-52ed-4b24-a96e-feb3cef9109c.W5Doc?mid=CADEC2D9-3DD2-4C68-A95E-496053106677

Du betaler 250,- i oprettelse pr. pakke samt:

Internationale kort  (MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron og JCB)
Koster:

Årsabonnement
1.000 kroner.

Serviceafgift
1,25 % af omsætningen på kort udstedt i Danmark (minimum 1,95 kroner pr. transaktion).
5,75 % af omsætningen på kort udstedt i udlandet (minimum 1,95 kroner pr. transaktion).

Danske kort  (Dankort, Visa/Dankort og eDankort)
Koster:

Årsabonnement
1.000 kroner.

Pris pr. transaktion
Dankort og Visa/Dankort: 1,95 kroner + 0,10 % af beløbet.
eDankort: 1,95 kroner + 0,30 % af beløbet.

Du kan finde DanDomains priser her:
http://www.dandomain.dk/default.asp?page=/betalingssystem/priser.htm
Som du kan se tager de højere pris jo flere kort du vil have understøttet, selvom de ingen udgifter har på det.

Efter hvad jeg kan se, understøtter de følgende betalingsmuligheder:
MasterCard, Visa Electron, VISA, Dankort, e-Dankort og Ewire

Scannet
http://scannet.dk/order.asp?type=webshop&shoptype=Standard

Wbshop inkl. domæne: 359,- /mdr
VISA Dankort, MasterCard, Eurocard og Dinners Club: 100,- /mdr
VISA Dankort, MasterCard, Eurocard, Dinners samt e-Dankort: 200,- /mdr

Hos Wannafind.dk kan du få shop til 99,- /mdr
Betalingsmodul 149,- /mdr

Som understøtter: e-Dankort, Dankort, VISA/Dankort, Visa Electron, MasterCard, JCB, American Express og Ewire

Du kan også tage et kig på http://www.quickpay.dk/  og www.epay.dk

www.freepay.dk har jeg kun hørt dårligt om.

Tilmeldt 16. Dec 05
Skrevet kl. 17:34

Tak for svarene

Jeg vil så faktisk kunne nøjes med PayPal til kundekøb (jeg har selv købt flere gange uden problemer gennem dem).
Såvidt jeg kan læse på deres hjemmeside, behøver kunden netop IKKE "oprette sig" hos PayPal, betaling kan foregå via e-mail til mig ...
... apropos det at sætte et site op med diverse "salgs"-side ideer og forslag på et site med købsmuligheder. Nogen links (helst danske for nemheds skyld) ?

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 21:31
Jeg vil så faktisk kunne nøjes med PayPal til kundekøb (jeg har selv købt flere gange uden problemer gennem dem).

Hvis det er for at sparre penge du vil nøjes med PayPal, har det modsatte effekt. Lad være med at begrænse dig, men tilbyd så mange betalingsmuligheder som muligt.

Samtidig fremstår en shop ikke så professionel, hvis de kun tilbyder PayPal-betaling.

Såvidt jeg kan læse på deres hjemmeside, behøver kunden netop IKKE "oprette sig" hos PayPal, betaling kan foregå via e-mail til mig ...

Du kommer ikke udenom at skulle have betalingskortet op af lommen. Hvordan vil du på nogen måde kunne betale pr. mail? Du har ingen penge stående på din mailkonto.

Er vist rigtigt man kan betale gennem PayPal med betalingskort uden at have oprettet sig.

Siden du sværger til PayPal, burde du læse lige hyggelæsning her:
http://www.paypalsucks.com/

Edit: Nogle har måske held med at få penge fra deres PayPal-account, men der er bestemt også eksempler på det modsatte. Spørgsmålet er nok hvem de tør snyde.

... apropos det at sætte et site op med diverse "salgs"-side ideer og forslag på et site med købsmuligheder. Nogen links (helst danske for nemheds skyld) ?

Hvad mener du?

Tilmeldt 16. Dec 05
Skrevet kl. 16:47
Jeg sværger ikke til hverken PayPal eller andet, jeg forsøger bare at finde ud af, hvilken slags betalingsmetoder der egner sig bedst for et marked i England/USA - som jeg starter denne tråd med at spørge om.... Jeg ved ikke om de overhovedet kan betale via Visa f.eks.

Ang. site, mener jeg opbygning af et site, der har forskellige funktioner, til at "modtage" ordrer, modtage betaling, holde styr på order, lagerfunktion og hvad der ellers er at tænke på, jeg måske ikke lige er opmærksom på ...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)